Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pumpnasare
RocDoc skrev:
pumpnasare skrev:Bild

Dagens jobb

Skickat från min iPad med Tapatalk
Grattis!
Det gick ju trots att det inte skulle gå enl."experter"
Nån som sagt det?Bild

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av RocDoc
Jag har blivit avrådd av flera att försöka montera ex.ljus i våras när jag inte var nöjd med ljuset.
Din ramp passar riktigt bra på din bil!
av pumpnasare
RocDoc skrev:Jag har blivit avrådd av flera att försöka montera ex.ljus i våras när jag inte var nöjd med ljuset.
Har man passerat 60 år som mig och inne på min 17 onde Volvo så vill jag testa iaf. Har hittills inte gått bet.Bild
av RocDoc
pumpnasare skrev:
RocDoc skrev:Jag har blivit avrådd av flera att försöka montera ex.ljus i våras när jag inte var nöjd med ljuset.
Har man passerat 60 år som mig och inne på min 17 onde Volvo så vill jag testa iaf. Har hittills inte gått bet.Bild
He he,jag är också nära din ålder men min första Volvo,men har tillbringat en stor del av livet i motorsporten och liiite nyfiken. :)
av pumpnasare
douglinds skrev:
pumpnasare skrev:Bild

Skickat från min iPad med Tapatalk

Läckert! Vill se mer bilder, gärna closeups, med avstängd ramp, gärna om du har några bilder från montering? Och vad är det för ramp du har köpt?

Min V90CC planeras levereras V1 2018, ska fläska på med en ledramp jag med, då jag endast jobbar eftermiddagar och nätter, och åker obelyst skogsväg ca 2mil fram/tillbaka till jobbet varje dag.

För mig lutar det nog åt en Vision-X XPR-H12S, kastlängd på närmare 800M. De har en version med ledarna vinklade utåt också, för lite mer bredd - Men den är 24" ist för 22", och har sett monteringen på en sån, är så tight mellan p-sensorerna att jag inte tyckte det var snyggt... Så blir en med endast längd på.
Bild
Bild i mörkerBildBildBild

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av LViken
Har fått ett nytt Volvomagasin. I det fanns en folder från volvobutiken "tvätta bort sommarens damm" med olika tillbehör mm. Så som en ljusramp Led för 3990 kr plus montering.
av douglinds
När jag pratade med dem på min lokala volvohandlare var både säljaren och teknikerna kritiska till montage av ledramp/extraljus. Men jag har inte fått någon förklaring ännu. Extraljus i grillen förstår jag, kommer skymma sikten för 360 kameran. Men en ledramp i nedre grillen fattar jag inte varför man inte skulle få ha.

Är med i "Ljusfacisterna" på facebook, och där är det en hel drös med bilder som kommit upp med V90/CC med både extraljus och ledramper. Så det verkar inte vara några problem alls.
av Wirke
Vid 6.38 i detta klippet av polisens V90CC med extraljusramp ser man en funktion för "Extra helljus" i funktionsvyn. Någon som vet om de kör med dyanmisk LED? Aktiva kurvljus har de iallafall.

Hur fungerar ett sådant här relä för dynamisk LED, kopplar den ur rampen så fort helljuset börjar adaptera eller är rampen endast aktiv med manuellt helljus?

https://www.qpax.se/modernum-interface- ... -extraljus
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Hur mycket brukar det kosta att hyra en elektrik[…]

Lambdalampan lyser

Vilka felkoder har du?? Inga felkoder men lambda[…]

Folk som kör idiotiskt i tjänsten. Blev […]

ÅF GLT/Turbofjädrar?