Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mike68
Oj det var inte snyggt.
Tur att subwoofer kom som tillval, det gjorde att jag gick upp till Momentum, stor skärm och automatisk baklucka mm kom då på köpet.
Min ursprungliga konfiguration var på 350000:- men efter alla ändringar blev det 390000:-, ja ja nu blev den ju som jag ville ha den. 17" ska bytas ut i framtiden, tycker Volvos alternativ i 19" var lite för dåligt och framförallt extremt dyrt som tillval.
av AndS
Vad är det som saknas? En familjebil som har diesel med automatlåda behöver t.ex. ingen varvräknare, men visst vill man betala för det så är det väl bra att den finns som tillägg :wink:
Användarvisningsbild
av jcartel
Verkar se snyggare ut med alla reglagen tända än på bilderna där det så tydligt syns var displayen börjar och slutar.
Varvräknare finns, som en typ stapel på vänster sida om cirkeln.
Bilagor
IMG_3017.PNG
IMG_3017.PNG (156.13 KiB) Visad 2172 gånger
av AndS
Skulle önska man kunde konfigurera bort alla plottriga siffror med förbrukning, trippmätare, etc.
Men även avstånd kvar på resterande bränsle, det sitter ju en bränslemätare bredvid.
Är det någon som vet om man kan göra det, skulle ju vara enkelt att ha en meny där man kryssar för den info man önskar.
Då blir ju alla lyckliga :wink:
av AndS
Hur är de konfigurerbara, jag har kollat manualen men inte kunnat kolla i praktiken? Manualen är ju så generell att man inte kan utläsa pga att många är stjärnmarkerade som tillägg.
FRM1975 skrev:Jeg mottar min D3 AWD i morgen! Kan gi en liten rapport i løpet av helgen! 8)
Hur går det? Nu är jag riktigt nyfiken på att få veta hur du tycker att bilen är.....
av FRM1975
Da er de første små turene med min D3 AWD unnagjort og kan vel ikke beskrives bedre enn med en "Big smiley"! :D Først og fremst så føles bilen utrolig tight, med en utrolig god balanse og kjørefølelse. Jeg har selv prøvekjørt D4 FWD og synes ikke den står tilbake for den motoren i det hele tatt! Den 8-trinns girkassen er veldig sømløs og er en stor forbedring fra girkassen som sto i min V70. Jeg har dessverre ikke fått prøvd bilen på motorvei og forbikjøringer i stor hastighet, så jeg kan ikke si noe om hvordan motoren yter da, men til "daglig" kjøring på forskjellige veier, så føles den langt ifra undermotorisert og jeg er så utrolig fornøyd med at jeg valgte AWD framfor FWD D4! (Prisforskjellene er ganske store i Norge, jo flere hk man velger...)
Bilagor
Front.jpg
Front.jpg (92.2 KiB) Visad 1730 gånger
D3 AWD.jpg
D3 AWD.jpg (81.8 KiB) Visad 1714 gånger
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Jag får ingen träff på detta &oum[…]