Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KrilleW
800serien skrev:Det är ju inte bara Volvo som har kvalitetsbrister, detta fenomen med tveksam kvalitet är väl mer eller mindre standard på nästan alla nya bilar? Men tur det finns garanti.
Men det är Volvo vi diskuterar.
av agb007
Derank skrev:Du kan glömma att 10% av Volvo bilarna lackeras om hos ÅF, jag har sett det som lackeras om hör i stan av Volvo Och Berners, Bernes bilar omlackeras här i Birsta och de bilarna sållar man lätt ut för de jobben är under all kritik, Bilbolaget i S.vall lämnar till Njurunda lacken då de vill ha bra jobb, de övriga har de egen lackverkstad för numera, lackerna där är hyffsade för det mesta men inte bra.

Och det är då inga 10% som skadas i transporten numera iaf, det vet jag. Det säger sig självt, men du som kund kanske inet kan urskilja en omlackerad panel, vad vet jag.

Dessutom talar det ju mot sig självt att bilar som skadas i trasnporten de lyckas man trolla till så kunden inte märker något men så fort man krockat och ska få en panel omlackerad då fins det ingen som lyckas få till rätt nyans ens, och i bästa fall är det utan rinningar, nä dra den där med rödluvan ochså
Ursäkta otydligheten mina 10% är från fabrik.
Min var fin i karossen jag granskade den innan jag tog ut den fanns en liten liten blämma på lacken men den gav jag vika på för det störde inte mig.
Senast redigerad av 1 FlipperNo1, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Derank
agb007 skrev:
Derank skrev:Du kan glömma att 10% av Volvo bilarna lackeras om hos ÅF, jag har sett det som lackeras om hör i stan av Volvo Och Berners, Bernes bilar omlackeras här i Birsta och de bilarna sållar man lätt ut för de jobben är under all kritik, Bilbolaget i S.vall lämnar till Njurunda lacken då de vill ha bra jobb, de övriga har de egen lackverkstad för numera, lackerna där är hyffsade för det mesta men inte bra.

Och det är då inga 10% som skadas i transporten numera iaf, det vet jag. Det säger sig självt, men du som kund kanske inet kan urskilja en omlackerad panel, vad vet jag.

Dessutom talar det ju mot sig självt att bilar som skadas i trasnporten de lyckas man trolla till så kunden inte märker något men så fort man krockat och ska få en panel omlackerad då fins det ingen som lyckas få till rätt nyans ens, och i bästa fall är det utan rinningar, nä dra den där med rödluvan ochså
Ursäkta otydligheten mina 10% är från fabrik.

Det köper jag
Användarvisningsbild
av volvonerd
Status på vår XC90: Klockren karosspassning, exakt hängda bakdörrar / obruten kromlinje runt fönster. Uppdatering CarPlay (miss av återförsäljaren vid leveransen), klädsel förarstol (sits) bytt på garantin (fabrikationsfel), bromsskivor bak bytta på garantin (fabrikationsfel). Inte drabbad av felet i återkallelsen (kontroll utförd).
av Amli
SBergdahl skrev: Jag har svårt att se att det är dålig publicitet att återkalla i vad som verkar vara ett ganska tidigt skede.
.
Att det är dålig kvalitet på 90-serien är då verkligen ingen hemlighet och ytterligare en återkallelse som stärker detta faktum kan du inte se som dålig publicitet? Well, det är då tur att i alla fall Volvo själva inser allvaret och gör stora förändringar för att ta tag i problemet:

http://teknikensvarld.se/bristande-kval ... ar-335761/
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Amli skrev:
SBergdahl skrev: Jag har svårt att se att det är dålig publicitet att återkalla i vad som verkar vara ett ganska tidigt skede.
.
Att det är dålig kvalitet på 90-serien är då verkligen ingen hemlighet och ytterligare en återkallelse som stärker detta faktum kan du inte se som dålig publicitet? Well, det är då tur att i alla fall Volvo själva inser allvaret och gör stora förändringar för att ta tag i problemet:

http://teknikensvarld.se/bristande-kval ... ar-335761/
Bristerna i sig är helt klart ett problem. Men inte återkallelsen i sig. Om de försökte mörka felet skulle det varit katastrofalt.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Byt Batteri !

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]