Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Beställde min bil 12 juni och fick en luddig leveranstid av säljaren som skulle vara "Sep eller ev Okt" men att han skulle ge mig en mer exakt leveranstid när han fick den själv.
Efter ett par veckor av att jag jagat honom om leveranstiden gick jag in på "Min Volvo" och fick där beskedet att min bil är klar vecka 5!? 2017 alltså Feb nästa år. Katastrof.

Har beställt en S90 T5 Inscription med lite lagom lull lull. Med facit i hand gällande leveranstiden önskar jag att jag fortsatt köra tyskt och skulle beställt en ny E-klass istället.......
STW skrev:Beställde min bil 12 juni och fick en luddig leveranstid av säljaren som skulle vara "Sep eller ev Okt" men att han skulle ge mig en mer exakt leveranstid när han fick den själv.
Efter ett par veckor av att jag jagat honom om leveranstiden gick jag in på "Min Volvo" och fick där beskedet att min bil är klar vecka 5!? 2017 alltså Feb nästa år. Katastrof.

Har beställt en S90 T5 Inscription med lite lagom lull lull. Med facit i hand gällande leveranstiden önskar jag att jag fortsatt köra tyskt och skulle beställt en ny E-klass istället.......
Tråkigt om lev tiden. Men jag låg efter nya E-klass idag, och nej, du önskar inte att du beställt en ny E-klass :)
Jag är en inbiten bilnörd som kan identifiera den mest konstiga bilmodellen ute på väg, men när en ny E-klass (i svart med Advantgarde-pkt) mötte mig i mörkret i en korsning häromdagen fick jag fundera både en, två och tre gånger innan jag kunde avgöra att det var just en E-klass. I "fel" spec (mörk bil med sportpaket) är den löjeväckande lik C-klass.
Linqid skrev:Jag är en inbiten bilnörd som kan identifiera den mest konstiga bilmodellen ute på väg, men när en ny E-klass (i svart med Advantgarde-pkt) mötte mig i mörkret i en korsning häromdagen fick jag fundera både en, två och tre gånger innan jag kunde avgöra att det var just en E-klass. I "fel" spec (mörk bil med sportpaket) är den löjeväckande lik C-klass.
Kan inte annat än hålla med, jag är också en sjukt inbiten bilnörd och känner igen det mesta av alla modeller och är bra på att se dom små detaljer som en facelift har att komma med, men när det gäller nya E-klass så har jag också sjukt svårt att se om det är en E-klass eller en C-klass eftersom dom i stort sett ser likadana ut... ?:-/
philipsguy skrev:@STW: trist. Det borde handlaren haft koll på. Bra att kolla dessa trådar där vi postar beställningsdatum och prel leveransdatum...
Självklart hade försäljaren koll på leveranstiden, men han vill ju kränga bilar...
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 48

En kinabil som borde tagits in hit kan man ju ty[…]

Tack för ditt svar Erik Å Känns ka[…]

Xc60 skakar

Jag hade detta och bytte olja i haldex. Problemet […]

Har du ingen lastbalanserare till GARO boxen? Jag […]