- sön 03 jan 2016, 20:24
Min T4F som gjort 17 verkstadsbesök på 5000mil käns ju nästan som en premiebil om man jämför med din. hur långt har den gått om man får fråga?
Moderator: Moderatorer
Droopy skrev:Min T4F som gjort 17 verkstadsbesök på 5000mil käns ju nästan som en premiebil om man jämför med din. hur långt har den gått om man får fråga?Jag antar att du syftar på mitt senaste inlägg. Den har gått drygt 13.000 mil, och 17 verkstadsbesök gör jag lätt på ett år.
Yaniz skrev:Sälj bilen innan ditt humör förstörs fullständigt!perhall skrev:Började det nya året med att oljefilterhuset med integrerad oljefälla klappade ihop. Bilen tjuter som en stucken gris. Var inne på lokala märkesverkstaden som hävdade att det var ett MYCKET ovanligt fel på en Ford V70. Kostnad 2500 för oljefällan + 3000 för arbete. Det känns som att det enda jag inte bytt på denna Ford V70 är lacken och antennen på taket, men det kommer väl i sinom tid ...Yaniz skrev:Jag tycker rent ut sagt att den är skitful. Nästa bil blir ingen Volvo, det har jag bestämt mig för sedan länge (förvisso av andra skäl såsom kvalitet i paritet med Fiat och Dacia). Min Ford som det står Volvo V70 på är den sämsta bil jag haft i min ägo. Det enda jag är nöjd med är motorn, resten är skit. Aldrig mer Volvo för min del. Har bl a en riktig Volvo (940 från 1992 med över 35.000 mil på mätaren) och som inte haft 10% av alla fel som Ford V70 -08 med drygt 13.000 mil behagat prestera. Kom inte och säg att det inte var bättre förr!Kvaliteten i VOlvo är utmärkt. Det intressanta är ju hur den är generellt, inte för en enskild bil. Min Audi har krånglat mycket mer än fyra av mina fem senaste Volvo (en av dem krånglade mycket också). Men faktum kvarstår: Audi A6 4G är bästa långtestbil nånsin i tyska auto motor & sport liksom i tyska Autobild.
Om man vill ha lite krångel och bra kvalitet så bör man gå på generella kvalitetssignaler, Volvo S60/V60 är t ex bästa mellanklassabil enligt tyska DEKRA med 15 miljoner tester i databasen..
PH
Yaniz skrev:Fyfan, då hade jag eldat upp den för länge sedan, jag har iaf haft turen att det inte kostat mig något ännu och jag har maskinskada till 2019 och så länge tänkte jag inte ha bilen i vilket fall.Droopy skrev:Min T4F som gjort 17 verkstadsbesök på 5000mil käns ju nästan som en premiebil om man jämför med din. hur långt har den gått om man får fråga?Jag antar att du syftar på mitt senaste inlägg. Den har gått drygt 13.000 mil, och 17 verkstadsbesök gör jag lätt på ett år.
TommyP86 skrev:Vem har påstått att det är? Inte jag i alla fall.andersuw skrev:Sverige är inte stort du.Lövet skrev:Märkligt att det ska vara så svårt att inse att man säljer fler bilar på att bilen är snygg än att man kan lasta in ett kylskåp baktill? Folk skiter i sånt och köper hemkörning istället numera. Tider ändras.Hmm. Är det därför V70/XC70 är Sveriges mest sålda bil? Är det därför det säljs runt 50 gånger så många V70/XC70 som S80 här i landet? Och är det därför så många svenskar föredrar en kombi framför en sedan i största allmänhet?
Lövet skrev:På vilket sätt är jämförelsen konstig? Du pratade om "folk" och "förändrade tider" helt utan åtskillnad. Min poäng är det verkar som om det är mycket stor skillnad på "folk" och "folk" och hur snabbt de förändrar sina tider.andersuw skrev:Det var en väldigt konstig jämförelse som görs ovan. Det säljs definitivt inte 50ggr fler V70 än 5-serie kombi, Passat och A6 på världsmarknaden. Det lär vara en betydligt viktigare jämförelse för Volvo än mot en (dessutom dyrare!) sedan.Lövet skrev:Märkligt att det ska vara så svårt att inse att man säljer fler bilar på att bilen är snygg än att man kan lasta in ett kylskåp baktill? Folk skiter i sånt och köper hemkörning istället numera. Tider ändras.Hmm. Är det därför V70/XC70 är Sveriges mest sålda bil? Är det därför det säljs runt 50 gånger så många V70/XC70 som S80 här i landet? Och är det därför så många svenskar föredrar en kombi framför en sedan i största allmänhet?
Alexas skrev: Synd att de lämnar tänket med rak bagagelucka.....Nu är nya V90 ganska längre än gamla V70 och en rak baklucka hade gett designmässigt ett ganska baktungt utseende
McDonald skrev:Liknat en likbil? Allt är väl tycke och smak. Själv tycker jag att det är långt ifrån en likbil om man hade tagit V70II vinkel på bakluckan eller några gader till än denna extrema vinkel som man har på V90.Alexas skrev: Synd att de lämnar tänket med rak bagagelucka.....Nu är nya V90 ganska längre än gamla V70 och en rak baklucka hade gett designmässigt ett ganska baktungt utseende
Liknat en likbil....
Kört 15 mil med Liquid molly injection cleane[…]