Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvoamatören
#1507738
Det här var konstigt. Nu funkar det. Det gick verkligen inte att trycka in kabeln förut. Den gick in typ halvvägs. Jag provade att låsa och låsa upp och stoppade in kabel flera gånger, men det tog stopp.

Men nu gick det. Någon annan som känner igen detta beteende?
av Kingcool
#1507750
Sambon har ofta haft problem med att stiftet inte går upp när bilen låses upp. Således att hon inte kunnat koppla loss laddsladden några gånger.
Hon använder den orangea nyckeln och jag har den svarta "vanliga" och har aldrig haft problem.
Hos vår handlare tittade dom på henne som hon var dum i huvudet när hon körde dit och påpekade detta..
av SundanceKid
#1508011
Kingcool skrev:Sambon har ofta haft problem med att stiftet inte går upp när bilen låses upp. Således att hon inte kunnat koppla loss laddsladden några gånger.
Hon använder den orangea nyckeln och jag har den svarta "vanliga" och har aldrig haft problem.
Hos vår handlare tittade dom på henne som hon var dum i huvudet när hon körde dit och påpekade detta..
Vi hade typ samma men vi kunde inte ladda när vi parkerat. Vår pst hade ingen koll på det alls.
Nu händer det inte så ofta.
Bilen uttagen april och inte uppdaterad sen dess.

Skickat från min DN2103 via Tapatalk

av B2dominator
#1509028
Äganderapport Volvo XC90 T8 Pro -22 late levererad I juni.

1. Tuta hängde sig
2. Tvärdöd bil
3. Bakspolier släppt
4. Fönsterhiss vä fr trasig

Vilken underbar bil MEN 😊

1. Åkte till jobbet 06:30 dunkade skön musik i B&W systemet. Hör svagt att det låter lite. Stannar bilen och sänker ljudet. Vafalls det är ju min bil som tutar. Det tystnar efter 30 sekunder. Väl på kontoret så börjar den tuta igen. Springer ner och den tystnar. Går upp igen bara för att den börjar tuta. Testar allt. Låsa larma av mm låsa upp. Tredje gången det händer blir jag vansinnig. Åker i rask takt mot bilfirman som sålt bilen. Väl när jag passerar mitt eget hus så hänger sig tutan igen nu är klockan typ 07:00 på morgonen. Genant värre när jag tutar och väcker alla grannar i mitt område under nästa 30 sekunder.
Fick låna en ny Volvo av firman och de bytte ut någon kontakt i ratten.
2. Vi skulle åka till en annan stad på morgonen. Bilen är tvärdöd. Till saken hör att jag kört 30 mil två dagar innan och bilen efter det står med laddkabeln ansluten utan att jag kört bilen. Så 12v batteriet borde vara superladdat. Jag ringer min bilfirma som inte vet vad de skall göra. De säger du får väl bärga bilen. Jag svarar att det blir jävligt svårt då bilen sitter fast i huset. De skickar senare ner två tekniker med en laddbooster. Bilen startar och jag kan slå över på bensinmotorn. Verkstaden hittade inga fel utan uppdaterade bara en mjukvara sa de.
3. Bakspoliern släppte så en del stack ut. Teknikern fick med ganska mycket våld trycka fast den igen. Hoppas nu den sitter kvar.
4. Fönsterhissen är nu det senaste som skall bytas då den är glapp enligt teknikern.

Trots detta är ju bilen helt underbar att köra. Det blir ju tyvärr lite av en tävling mot sig själv att köra så snålt som möjligt. Ligger på 0,6L/m på en 30 mils körning 0ch 0,75 efter 85mil. Och då var det mycket 120 väg och den del fräsiga omkörningar 😊
Denna drar ju mycket mindre än min förra XC90 D4.

Nu senast lackade jag emblemet i grillen svart och alla emblem på bakluckan. Rekondfirman drog även på en rökfärgad film på T8 Recharge emblemet. Ser grymt bra ut i verkligheten.
Volvo1.JPG
Volvo1.JPG (213.8 KiB) Visad 763 gånger
Volvo2.jpg
Volvo2.jpg (182.07 KiB) Visad 763 gånger
Volvo3.JPG
Volvo3.JPG (187.92 KiB) Visad 763 gånger
Volvo4.JPG
Volvo4.JPG (82.91 KiB) Visad 763 gånger
av Kingcool
#1510972
Någon som polestar optimerat sin MY22.5 innu och kan berätta om upplevelsen efter? Funderar på att göra det nämligen..
Användarvisningsbild
av Hanzon
#1510973
Är också intresserad om någon optimerat med Polestar och hur det upplevs. Jag har beställt optimering på XC90 som levereras i januari. Kanske köpt grisen i säcken då jag inte provkört nya drivlinan med Polestar :-)
av SundanceKid
#1510977
Hanzon skrev:Är också intresserad om någon optimerat med Polestar och hur det upplevs. Jag har beställt optimering på XC90 som levereras i januari. Kanske köpt grisen i säcken då jag inte provkört nya drivlinan med Polestar :-)
Grisen i säcken är det troligen inte. Polestar är alltid bra grejer.
Varför skulle de inte vara bra?

Skickat från min DN2103 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Hanzon
#1510979
Det var ett skämt, jag vet att Polestar gör skillnad, några av mina tidigare Volvo har varit optimerade med Polestar. Frågan är nu om skillnaden är lika påtaglig med nya drivlinan eftersom antal hästkrafter är desamma efter optimering där det är växlingar och gasrespons som ändras.
av SundanceKid
#1511021
Det är aldrig massa extra hk med Polestar. Bilen brukar kännas mer kompetent med Polestar iallafall. Jag ska fixa Polestar till min så fort jag hinner.
Har en xc90 t8 R-design med nya batteriet och elmotorer.



Skickat från min DN2103 via Tapatalk

  • 1
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 55

Alldeles riktig: Det blev en "modernare"[…]

Tack! det var en bra skiss. Visst styrs även […]

5W40 lite tjockare, och ACEA C3 olja är lite […]

Hann inte byta innan halvljuset höger fram f&[…]