- sön 12 jun 2022, 11:29
Moderator: Moderatorer
Fisch skrev:Intressant. Jag kommer omkring 60-62 km just som nu. Har ju elvärmen men den går ju å andra sidan inte nu. Måste ha ett ogynnsamt körmönster.Jag har lyckats komma 88 km med min XC90 T8 men då med AC:n avslagen, lugn gasfot och hastighet mestadels 70-80 km/h. Kanske mer av teoretiskt intresse men ändå intressant att det går.
DanCruso skrev: ↑mån 13 jun 2022, 15:1188km är grymt med den stora bilen som XC90 är. Jag känner att jag kommer längre och längre med min också.Fisch skrev:Intressant. Jag kommer omkring 60-62 km just som nu. Har ju elvärmen men den går ju å andra sidan inte nu. Måste ha ett ogynnsamt körmönster.Jag har lyckats komma 88 km med min XC90 T8 men då med AC:n avslagen, lugn gasfot och hastighet mestadels 70-80 km/h. Kanske mer av teoretiskt intresse men ändå intressant att det går.Högre hastigheter och därmed luftmotstånd gör verkligen en enorm skillnad på elförbrukningen.
Med mer normal körning kommer jag ca 65-70 km med nuvarande temperaturer ute.
SundanceKid skrev:Jag har 20" 275DanCruso skrev: ↑mån 13 jun 2022, 15:1188km är grymt med den stora bilen som XC90 är. Jag känner att jag kommer längre och längre med min också.Fisch skrev:Intressant. Jag kommer omkring 60-62 km just som nu. Har ju elvärmen men den går ju å andra sidan inte nu. Måste ha ett ogynnsamt körmönster.Jag har lyckats komma 88 km med min XC90 T8 men då med AC:n avslagen, lugn gasfot och hastighet mestadels 70-80 km/h. Kanske mer av teoretiskt intresse men ändå intressant att det går.Högre hastigheter och därmed luftmotstånd gör verkligen en enorm skillnad på elförbrukningen.
Med mer normal körning kommer jag ca 65-70 km med nuvarande temperaturer ute.
Vad har du för däckbredd och tum?
B2dominator skrev:Igår kom den. Vilken bil!Plattan i mattan här =) Kan bara säga fy fan vilket lok när man kör i "powerläge", den bara tuggar på.
Nu börjar det med att klura ut hur man kör mest effektivt på el. Hur är det nu med nya bilar säljaren sa att det i princip inte skall vara någon inkörningsperiod men det känns ju bäst att smyga in alla mekaniska delar mot varandra i några mil.
Återkommer med mer info :)
Fungerar cigg uttaget 12v? Fungera dimmer reglaget[…]
Haha, vi har olika synsätt märker jag. P[…]
Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com[…]