Tack för att du delade med dig av dina intryck! Jag har väntat min V90 R-Design sedan augusti och har ju mycket lite erfarenheter förutom de dagar jag hade en V90 Inscription som demobil i somras.
ogren skrev:Automatiska sensorn för att öppna bagagedörren. Den fungerar oftast bra men är en sekund för långsam. Det borde också vara en spark i sidled så att man inte aktiverar den av misstag.
Det här känns som något alla märken med aut. bagageöppnare som jag har stött på lider av, allmänt segt och sen står man där bakom bilen med matkassar fulla händerna och väntar så där lagom länge för att det ska se lite märkligt ut. Jag menar...nyckeln måste man ju ändå treva efter i fickan för att låsa upp sin bil, så...
ogren skrev:Adaptiva farthållaren fungerar strålande men släpper inte på gasen tillräckligt tidigt...
Eller hur! Blir lite väl mkt till inbromsning vid 90+ men funktionen/tekniken är säkert så bra den kan vara för tillfället kan jag tänka mig, i alla bilar. I övrigt tyckte jag att det kändes fantastiskt med adaptiv farthållare, min första ska tilläggas.
ogren skrev:- VoC...fungerar inte så ofta på första försöket att starta parkeringsvärmaren...
Vet man i alla fall när det
inte går igång på första försöket så att man kan försöka igen eller blir det ofta en kallstart som väntar en pga detta?
ogren skrev:- Sätes- och rattvärme. Det tar 3 klick på centerdisplayen för att start och 7 klick för att stänga av. Alldeles för mycket.
Sånt där kan ju reta gallfebern på en annan.
ogren skrev:- För litet batteri för att kunna använda parkeringsvärmaren ofta. Eller så laddar bilen batteriet för lite under körning.
Just detta har jag frågat runt mycket om och det råder minst sagt delade meningar huruvida batteriet klarar en frekvent användning utav parkeringsvärmaren vid de sträckor jag personligen kör. Detta var ju tråkigt att höra. Hur långt kör du i regel efter att ha använt värmaren? Själv trycker jag en stund på E4:an efter jobbet, följt av lite stadskörning. All'n'all 15-20 min.
ogren skrev:- Insynsskyddet. Sladdrigt och täcker inte ända ut.
Inte det automatiska för 3900:- hoppas jag?