Moderator: Moderatorer
Mr T skrev:På Reddit skrivs nu att den faceliftade XC90:n får EXC90:s kaross samt att den släpps som MY25.5Ang EX90ns kaross och Lynk 09 batteriet så tror jag inte det går, Lynk 09 är byggd på SPA (som nuvarande XC90) så det skulle vara ett projekt modell större att passa in en SPA drivlina på en SPA2 bil.
Karossen kan man fundera på, på pressbilden syns det tydligt att motorhuven är annorlunda modellerna emellan, likaså lykotnra, å andra sidan verkar fronten ha samma grunddesign.
Samma redditor skriver vidare:
Yes, I kinda knew this would happen about 3 months ago I just didn’t know for sure until a couple days ago. This is gonna be like the same thing they did with the recharge battery in the 22.5 but way bigger since it’s a whole refresh. I can see the options for the 22.5 now and they are ex90 colors and interiors
Man kan ju spekulera i om Volvo tagit hybridlinan från Lync&Co 09 och monterat den i en EX90-kaross
Till sist: jag hoppas verkligen att den riktiga skinnklädseln kommer att finnas kvar...
Kingcool skrev:Läckta bilder. Ny grill, bakljusen ser likadana ut.Den där grillen är nog bland det jävligaste jag sett från Volvo.
Gillar den aggressiva looken fram![]()