Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Keiser skrev: ons 26 jan 2022, 15:38
Lockis skrev: ons 26 jan 2022, 15:33
AndS skrev:Använder PA hela tiden, men kör sällan i köer. Ekoläge gör att den är mindre hetsig med broms och gas. Och så försöker jag bytas fil innan jag kommer för nära framförvarande. Om det inte är möjligt och man kommer ikapp lastbil eller släpmänniska så kopplar jag ur i tid och frirullar ner hastigheten
Kör du då inte som med vanlig farthållare och vitsen med radarn (slipper slå av på) försvinner?! Sorry, inget påhopp och off topic men var tvungen. :)
Du citerade fel person ;-) det var inte jag som skrev det du citerar.
Du raderade fel i inlägget och tog bort fel:-)
Xanthopteryx skrev: ons 26 jan 2022, 15:17 Använder PA hela tiden, men kör sällan i köer. Ekoläge gör att den är mindre hetsig med broms och gas. Och så försöker jag bytas fil innan jag kommer för nära framförvarande. Om det inte är möjligt och man kommer ikapp lastbil eller släpmänniska så kopplar jag ur i tid och frirullar ner hastigheten.
Här skrivs det ;-)
Kan ju använda adaptiv om det är en sådan situation. Ibland hamnar man ikapp någon som man inte kommer om men som svajar lite. Dessutom kan man först släppa av manuellt och aktivera igen om man skall ligga kvar bakom någon som kör långsammare.
Tack för alla svar. Problemet är att jag är bilanalfabet, jag kan omöjligt avgöra om det är dags eller ej för byte :(

@Micce1980 - ursäkta dum fråga, men vart ser man det .. ? är det pappret man får efter gjord service?

Kör 95% i stadstrafik och 99% med PA, älskar den funktionen mer än ngt annat på min bil :D
morfarginko skrev:
@Micce1980 - ursäkta dum fråga, men vart ser man det .. ? är det pappret man får efter gjord service?
Jag fick det som en notis på serviceprotokollet, bromsskivor, belägg samt torkarblad
Xanthopteryx skrev:Känner du ingen lite mer bilkunnig?
Och oavsett, kolla pris för byte vid service samt pris vid annan lämplig verkstad.
Tyvärr dåligt med bilkunniga i bekantskapskretsen, testade autouncle, fick en som sa 12 000, enda svaret. Det var nån verkstad jag aldrig hört talas om, dvs ingen kedja, så jag vet inte hur bra de är.

Tror dock det är nån månad el två kvar innan lampan kommer dra igång. Blev dock nyfiken när jag läste denna tråd. Ursäkta att jag kapat den lite.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]

De som har problem med ombordsladdaren har kunnat […]

Ljud från koppling

Rasslar det lika om du trycker lite lätt p&ar[…]

Money talks. Med begränsade resurser så[…]