- tis 07 dec 2021, 12:58
#1477742
Löst:
1. Telefonnr till Service Center 020 55 55 66 är inte det nr. man skall ringa. Det är Teknisk support man skall ringa, jag blev kopplad dit från Service Center så jag vet inte vilket nr jag blev kopplad till. Kanske det är 020-94 80 80 för det står så i min mobil från killen på supporten som ringde upp mig senare för att kolla att allt funkade.
2. När jag sa till killen på supporten att jag tagit bort Volvo Cars appen på min Google bil (V90 T6 Recharge 2022), då sa han: du skall aldrig ta bort appen för då måste man återställa allt i bilen via Inställningar, System, Återställningsalternativ, Rensa all data (återställ standardinst.). Det är le grand reset på allt i bilen kan jag meddela. Killen på Volvos support hjälpte mig igenom alltihop och nu funkar Volvo Cars appen igen. Men det blev mycket jobb knappa in alla konton igen (Volvo ID, Hot Spot Telecom konto, Google konto, Spotify konto) och gå igenom alla inställningar jag tidigare gjort. Tar ca 1 timme detta om nån vill prova. Gör inte det.
På en Google-bil skall ni aldrig avinstallera Volvo Cars appen i alla fall, och om ni gör det måste ni återställa hela bilens inställningar till standardinställningar, annars kan ni inte ansluta appen till bilen. Hur det är på Sensus bilar har jag ingen aning om, jag har ju en Google-bil (V90 T6 Recharge 2022).
Jag sa till killen på supporten att det borde stå på supportsidorna att om man raderar Volvo cars appen så måste man återställa bilens inställningar till standardinställningarna, och det lova han se över så inte fler trasslar in sig i det jag gjorde innan jag fick korrekt info. Lev och lär, det är det som gäller. Skönt att detta är löst.
Jag startade Klimatanläggningen nyss för att få värme - via Volvo Cars appen! Yes!
/Bo
1. Telefonnr till Service Center 020 55 55 66 är inte det nr. man skall ringa. Det är Teknisk support man skall ringa, jag blev kopplad dit från Service Center så jag vet inte vilket nr jag blev kopplad till. Kanske det är 020-94 80 80 för det står så i min mobil från killen på supporten som ringde upp mig senare för att kolla att allt funkade.
2. När jag sa till killen på supporten att jag tagit bort Volvo Cars appen på min Google bil (V90 T6 Recharge 2022), då sa han: du skall aldrig ta bort appen för då måste man återställa allt i bilen via Inställningar, System, Återställningsalternativ, Rensa all data (återställ standardinst.). Det är le grand reset på allt i bilen kan jag meddela. Killen på Volvos support hjälpte mig igenom alltihop och nu funkar Volvo Cars appen igen. Men det blev mycket jobb knappa in alla konton igen (Volvo ID, Hot Spot Telecom konto, Google konto, Spotify konto) och gå igenom alla inställningar jag tidigare gjort. Tar ca 1 timme detta om nån vill prova. Gör inte det.
På en Google-bil skall ni aldrig avinstallera Volvo Cars appen i alla fall, och om ni gör det måste ni återställa hela bilens inställningar till standardinställningar, annars kan ni inte ansluta appen till bilen. Hur det är på Sensus bilar har jag ingen aning om, jag har ju en Google-bil (V90 T6 Recharge 2022).
Jag sa till killen på supporten att det borde stå på supportsidorna att om man raderar Volvo cars appen så måste man återställa bilens inställningar till standardinställningarna, och det lova han se över så inte fler trasslar in sig i det jag gjorde innan jag fick korrekt info. Lev och lär, det är det som gäller. Skönt att detta är löst.
Jag startade Klimatanläggningen nyss för att få värme - via Volvo Cars appen! Yes!
/Bo
Bilagor
IMG_7327.JPG (4.43 MiB) Visad 601 gånger
IMG_7328.JPG (4.09 MiB) Visad 601 gånger
V90 T6 Recharge Inscription MY22. Tidigare V70 D3 Momentum Business MY14.