Moderator: Moderatorer
HitTheRoadJack skrev:+ Diskreta reflexer lagats till på sidorna av bakluckanJag smackade på ett par röda biltema reflexer på liknande vis. Ser att det redan på gamla V90 var reflexplatserna utmarkerade.
Edit: kan ju vara smart att klistra dit en reflex från biltema
HitTheRoadJack skrev:+ Kortare starttid på Sensus , ska verifieras med sek20% snabbare. Då navigering verkar ha en egen processor och har samma ladd tid i både my18 och my21, med den som referens så kommer apparna igång innan navigering efter 14 sekunder, medans my18 så blir apparna klara efter navigering på 17 sekunder.
Edit: har inte irriterats på långsamheten då det är lite pyssel för mig att backa och sedan köra ut bilen ur garaget
HitTheRoadJack skrev:Medans min gamla V90 är hos plåtis för en liten viltskada i fronten har jag fått hyra en ny V90 som jag tänkte ge på skoj en bedömning på skillnaderna, uppPå my18 6vxl - vad jag uppskattade var vid 100 km/h ligger den på 1800 varv/minuten jmf med 1500 för en 8vxl, mao 300 skillnad.eller ned
.
D3 6vxl FWD jmf Diesel B4 8vxl FWD
+ Skön mjukstart med auto start/stopp mha lilla elmotorn
0 Fortfarande gamla fördröjning med gassvar om man skulle vilja hoppa in i en kölucka.
- Känns som D4an bullrar mer på låga varv än D3 i rondellfart.
- Ned växling inför en sväng mer påtaglig med 8vxl än 6vxl som förmodligen drar längre på varje växel.
+ Lägre motormuller på landsväg iom en högre växel , ska verifieras - i 100 varvar den på ca 1500.
- Inga avgasrör är tråkigt
+ läcker ljusspel och blickers
- stora lyktan har inte bromsljus längre, ska verifieras
Edit: jag kompenserar med ett BSR trim + kör med individuell körläge utan start/stopp + lagt på ett eget rinnande blickers - lol
HitTheRoadJack skrev:Egen processor har den inte, men det tar tid för GPS-mottagaren att etablera kontakt mot satelliterna, och under denna tiden laddas navigationsapplikationen.HitTheRoadJack skrev:+ Kortare starttid på Sensus , ska verifieras med sek20% snabbare. Då navigering verkar ha en egen processor och har samma ladd tid i både my18 och my21, med den som referens så kommer apparna igång innan navigering efter 14 sekunder, medans my18 så blir apparna klara efter navigering på 17 sekunder.
Edit: har inte irriterats på långsamheten då det är lite pyssel för mig att backa och sedan köra ut bilen ur garaget
Man ska inte princip aldrig sätta tillbaka […]