Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
Det säger sig självt att det aldrig blir så, låt säga att begpriserna på en ny dieslar skulle tokrasa de närmaste 2-3åren, då skulle alla köpa en dieselbil, det blir aldrig så. Vi har hört det där i så många många år, vem minns inte de törstiga 6orna som alla skulle rata, de säljer som smör än idag på beggmarknaden.
Användarvisningsbild
av Derank
nu menar jag genereelt, vad skulle du köpa om en 2år gammal xc60 med 3000mil på mätaren kostade 200k och en ny xc60 el kostade 600k? ganska enkelt val i min värld iaf.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Japp, håller helt med.
Kollar själv på bil och det kan man ju sluta med direkt
Folk som köpte förra året har åkt nästan gratis, nya bilar är ett år bort.
av Sjöbba123
valln skrev: lör 26 mar 2022, 18:26 Nu finns det riktigt intressanta elbilar. Det bör påverka begagnatpriserna.

När jag i veckan provkörde Volkswagen ID4 GTX insåg jag att min V60CC blir min sista fossilbil!
Förmodligen är också Q4 el också intressant.

Dock vill jag helst inta ha en suv, helst en S60CC elbil!
Polestar 2?
av valln
Jag tycker Polestar 2 har för låg markfrigång på 15 centimeter och har en betydligt kortare räckvidd än Volkswagen elbilar.
Till slutet på året låter de som om VW kommer att gå 60 mil på papperet och 40 mil i alla väder, vilket för mig är jättebra och tillräckligt.

Dock kommer jag givetvis att sakna Volvos alla säkerhetsfunktioner, bl.a. när jag backar ut från garageuppfarten och framförallt älg-kameran!

Koppla nya kablarna i dosan som dom gamla sitter

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem. […]

Ja, elbil är inte för alla. Vissa ser […]

nä, det är fortfarande arbetare kvar d&a[…]