Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av morfarginko
backkamera`?

annars värdesätter jag alla säkerhetsgrejer överlägset högst. blis , den där backgrejen som tjuter om ngt närmar sig, pilot assist etc men de verkar ingå?
av Volge
Hej igen, var och provkörde idag. På bilens pris gjorde försäljaren inget, men standardsänkning på vinterhjulen med 7000 kr. Köpa vinterdäck på blocket eller slå till?
av mortimer
JAG skulle aldrig ge 15.000kr för nya däck till en handlare, annat är det om det ingår (begagnade fina) däck. Blocket går det hitta fina för säkert hälften.
Sen finns det många som haft problem med VEA diesel, framförallt igenkläggade EGR,spruckna cylinderfoder/block=motorbye (framförallt på Diesel), powerpulse. Förekommer även balansaxlar som inte håller måttet (min är dock "ljudfri"), förekommer även på bensinare av VEA.
av Volge
mortimer skrev: ons 30 dec 2020, 20:05 JAG skulle aldrig ge 15.000kr för nya däck till en handlare, annat är det om det ingår (begagnade fina) däck. Blocket går det hitta fina för säkert hälften.
Sen finns det många som haft problem med VEA diesel, framförallt igenkläggade EGR,spruckna cylinderfoder/block=motorbye (framförallt på Diesel), powerpulse. Förekommer även balansaxlar som inte håller måttet (min är dock "ljudfri"), förekommer även på bensinare av VEA.
Tack för info, kändes jävligt onödigt med 15000:- för nya vinterdäck på en bil vi har i tre år (i Skåne). Är T4 som är aktuellt känns det som...
av borstarmicke
Just kompletta hjul verkar ju finnas hur mkt som helst till sjukt bra priser.. . Ser massor på exv marketplace... synd att det inte är rätt et för V70II bara, dom nyare fälgarna är ju riktigt snygga!
av UnleashFusion
borstarmicke skrev: ons 30 dec 2020, 20:18 Just kompletta hjul verkar ju finnas hur mkt som helst till sjukt bra priser.. . Ser massor på exv marketplace... synd att det inte är rätt et för V70II bara, dom nyare fälgarna är ju riktigt snygga!
Jag kan med 99% säga att alla dessa nya S/V/XC60/90 fälgar passar utan problem på V70 08-16. Det enda man måste göra att är hitta rätt däckdimension. DOCK oklart när det gäller fälgar som är större än 21"
av mange240
mortimer skrev: ons 30 dec 2020, 20:05 JAG skulle aldrig ge 15.000kr för nya däck till en handlare, annat är det om det ingår (begagnade fina) däck. Blocket går det hitta fina för säkert hälften.
Mindre problem på spa-bilar, vanligare på äldre modeller med VEA :nerd:
av Haggee
Volge skrev: ons 30 dec 2020, 20:14
Tack för info, kändes jävligt onödigt med 15000:- för nya vinterdäck på en bil vi har i tre år (i Skåne). Är T4 som är aktuellt känns det som...
Jag har en uppsättning 18” dubbade Hakka 9 med 7 mm. Volvo original 18”. Om nån är sugen. Sålde min v90 därför har jag vinterdäcken kvar. 7k

https://accessories.volvocars.com/sv-se ... /Automatic
Automatlådan fast i "P"

På med tändning, av med fläkten, l[…]

TjugoFJan Bakbok fixar biffen? Skickat fr&arin[…]

Vilken bränslebox passar?

Chippet står det Timos 2/7/9 series trim chi[…]

Det mesta är helt likt, el skiljer såkl[…]