Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fredabo
V90D3 skrev: mån 09 sep 2019, 08:45 Nu har även min VOC totalt lagt ner, V90-17. Service bokad imorgon så vi får se om det hjälper med mjukvara eller om VOC boxen är kaputt..
Min också.
Fick offert från bilia. 25k. Kul.

Med vänlig hälsning, Fredrik
av pellemando
Jag tycker ni borde kunna använda er av reklamationsrätten om ni inte har någon garanti kvar. Speciellt du @Fredabo, som det haverera för när dom skulle uppdatera o ha sig.
av FB123
Nu vet jag inte om ni har nybilsgaranti kvar eller liknande men vanlig maskinsskadegaranti ska täcka trasig VOC.

Har själv Volvia och enligt deras villkor ska det täcka bl.a.Fabriksmonterat informations- och kommunikationssystem - se länk nedan.

https://www.volvia.se/globalassets/doku ... akring.pdf

Försäkringen täcker ju i princip allt som ingår i nybilsgarantin men mot en självriskkostnad.
av Tobbed
Tråkigt att höra Fredrik! Hoppas försäkringen tar det eller goodwill från Volvo.

Hur har det gått för dig V90D3? Funkade det för dig?
av V90D3
Tobbed skrev:Tråkigt att höra Fredrik! Hoppas försäkringen tar det eller goodwill från Volvo.

Verkstaden flyttade min service till nästa vecka då dom hävdar att dom behöver bilen i två dagar för att kunna kolla på detta + att göra en vanlig service..
Återkommer nästa fredag!
Användarvisningsbild
av Volvosmurf
Har haft precis samma fel i min bil, ingen VOC och ingen internet anslutning. Bilen ville inte ansluta för ny mjukvara nu vid service, men efter att ha kopplat bort batteriet en stund gick det få kontakt och ny mjukvara gick ladda ner. Efter det har allt fungerat bra.
av Fredabo
Tobbed skrev: tis 10 sep 2019, 16:19 Tråkigt att höra Fredrik! Hoppas försäkringen tar det eller goodwill från Volvo.

En TOTAL vändning har skett.
Volvo tar det tillslut på goodwill!
Helt otroligt. Kom i kontakt med en service minded verkstadschef på Bilia (böt verkstad från Rejmes eftersom jag inte fick nån hjälp där) och han tog diskussionen med Volvo och hittade en lösning.

Verkligen tummen upp för Bilia i Köping!
av Cokeisit
Då var det min (o)tur att få problem med VOC och internetuppkopplingen i min V90 CC -18. För ett par dagar sedan dök det upp ett felmeddelande om något i stil med "VOC service erfordras". VOC uppdaterade inte min postion, enligt appen stod bilen kvar på jobbet. På morgonen fungerade det som det skulle igen. Igår kväll tyckte dock appen att min bil användes när den var parkerad och nu i morse hade jag ingen internetuppkoppling.

Hoppas mest på att de har något strul med VOC-servrarna men hoppar det inte igång idag får det bli verkstan nästa vecka.
av andhreas
Har samma problem sedan 3-4 veckor tillbaka... V90 T5 -17. Inbokad på service om 2,5 vecka. Fråga, är det någon annan en "auktoriserade" Volvo verkstäder som kan uppdatera mjukvaran?
av Xanthopteryx
Alla verkstäder som köpt in sig i Volvos system (VIDA) kan uppdatera delar av mjukvarorna (dock inte alla delar - oklart vilka).
Så där får du höra med respektive ställe helt enkelt. Tvivlar tyvärr på att det skulle medföra någon prisfördel mot de billigare Volvoverkstäderna.
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]