Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Den ser ju för hemsk ut. Gå till media och visa vad Volvos select kan se ur som. Dom har inte gett mycket i inbyte för denna och du får ännu mindre om det skulle bli aktuellt.
mf135 skrev:Den ser ju för hemsk ut. Gå till media och visa vad Volvos select kan se ur som. Dom har inte gett mycket i inbyte för denna och du får ännu mindre om det skulle bli aktuellt.
Det är ett alternativ också. Man hopps dock slippa all drama men det är under all kritik att detta får kallas Volvo Selekt...

Skickat från min iPhone med Tapatalk
XC90_Executive skrev:Har det varit en demobil? Eller hyrbil?

För mig är det sånt jag stör mig på. Därför brukar jag köpa nya bilar som jag kan vårda väl istället.
Nej, tydligen leasad...

Den där såg inge rolig ut , det måste jag hålla med om, ingenting som man kan kalla normalt slitage and på en normalt
begagnad bil, Ingen av mina 4 senaste bilar har sett ut sådär ens när jag bytt in de efter 4-5 år och 14000 mil ( Ja kanske
en kantstött fälg eller två ;-) )

Är det någon som har en aning om vad bygg din Volvo priset var på en sån där, men om man betalar 600 000 för den där
så har nog återförsäljaren nästan lyckats säljs samma bil till nästan samma pris 2 gånger, när jag köpt min V90 CC 2017
så hade den ett totalt list pris på runt 715K, jag betalade i slutändan 600 000kr. Jag är medveten om att jag gjorde en bra
deal. Men det går att deala till sig rabatter på nybil så att selekt bilarna ter sig ganska ointressanta oavsett märke, och ser
de ut sådär då ska man nog dra öronen åt sig ändå
Häv köpet om du kan.
Om du börjar bråka förlorar du.
Tänk efter , motpartens argumenteringen blir stenhårda ,du har set bilen och godkänt affären ,priset är satt efter slitaget och det är jättesvårt att motbevisa.
glock40sw skrev:Häv köpet om du kan.
Om du börjar bråka förlorar du.
Tänk efter , motpartens argumenteringen blir stenhårda ,du har set bilen och godkänt affären ,priset är satt efter slitaget och det är jättesvårt att motbevisa.
Jag tror faktiskt att handlaren ligger illa till. Dels är bilen i sämre skick än vad den skall vara även utan Volvo Selekt och då har jag rätt till prisavdrag eller åtgärd. Sedan så har jag inte fått se varudeklarationen och jag har inte skrivit på den. Även om jag hade gjort det så står det i den att bilen har normalslitage, vilket den inte har.

Sedan så är den Volvo Selekt dvs fullt jämförbar med en ny bil som dessutom ska se ut som en ny bil och kännas som en ny bil. Det gör den definitivt inte. Vill de inte lösa detta har jag rätt att sluta betala för bilen.

Jag hoppas dock att de inte vill smutsa ner sitt varumärke och att de, helt utan tjafs, fixar allt och kompenserar mig så blir alla nöjda.

• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10

Hade loss knappen och mätte på den oc[…]

Ingen aning dessvärre. Gissar att vevaxelgiv[…]

På S/V70 släpper galonklädseln i i[…]

Framvagnsbalk Volvo 240