- mån 16 apr 2018, 18:58
Häv köpet medans du kan o börja på ny kula, rent av köpa detta objekt till ett bättre pris.
Moderator: Moderatorer
mf135 skrev:Den ser ju för hemsk ut. Gå till media och visa vad Volvos select kan se ur som. Dom har inte gett mycket i inbyte för denna och du får ännu mindre om det skulle bli aktuellt.Det är ett alternativ också. Man hopps dock slippa all drama men det är under all kritik att detta får kallas Volvo Selekt...
XC90_Executive skrev:Har det varit en demobil? Eller hyrbil?Nej, tydligen leasad...
För mig är det sånt jag stör mig på. Därför brukar jag köpa nya bilar som jag kan vårda väl istället.
glock40sw skrev:Häv köpet om du kan.Jag tror faktiskt att handlaren ligger illa till. Dels är bilen i sämre skick än vad den skall vara även utan Volvo Selekt och då har jag rätt till prisavdrag eller åtgärd. Sedan så har jag inte fått se varudeklarationen och jag har inte skrivit på den. Även om jag hade gjort det så står det i den att bilen har normalslitage, vilket den inte har.
Om du börjar bråka förlorar du.
Tänk efter , motpartens argumenteringen blir stenhårda ,du har set bilen och godkänt affären ,priset är satt efter slitaget och det är jättesvårt att motbevisa.