- tis 27 mar 2018, 22:02
Tapatalk tar med citaten, jobbigt att justera bort. Jag ska se om det går att ta bort med nån inställning.
Moderator: Moderatorer
HitTheRoadJack skrev:Android o Windows har stöd för att skicka meddelanden.Dikteringen verkar kräva internet, åtminstone svarade den "Ingen uppkoppling" när jag försökte diktera ett meddelande under tiden som bilmodemet inte fungerade häromdagen.
HitTheRoadJack skrev:Dikterade sms ska inte fungera med iPhone, fungerar bara för Android o Windows mobiler.Alltså... diktering med Volvos Sensus fungerar utmärkt, oavsett operativsystem. Tryck på röstknappen, säg "Diktera meddelande till jultomten", säg din önskelista. Telefonen används inte (förutom för att skicka iväg SMSet dårå :) Däremot kan det väl vara skillnader i BT-standard som gör att det inte går att skicka SMS öht?
calgot skrev: Android, men jag har SIM-kort i bilen så mobiltelefonen är inte inblandad (i dikteringen åtminstone).Ursäkta, men antingen har du eller jag missförstått något. Jag hävdar (rätta mig gärna om jag har fel) att bilens SIM-kort inte är inblandat när du tar emot och skickar meddelanden (SMS och iMessage, Android vet jag inte hur det fungerar). Det är ju till din telefons nummer som meddelandena adresseras, och det är din telefons nummer som är avsändare när du skickar något.
PaNi skrev:Jag är säkert både förvirrad och otydlig :)calgot skrev: Android, men jag har SIM-kort i bilen så mobiltelefonen är inte inblandad (i dikteringen åtminstone).Ursäkta, men antingen har du eller jag missförstått något. Jag hävdar (rätta mig gärna om jag har fel) att bilens SIM-kort inte är inblandat när du tar emot och skickar meddelanden (SMS och iMessage, Android vet jag inte hur det fungerar). Det är ju till din telefons nummer som meddelandena adresseras, och det är din telefons nummer som är avsändare när du skickar något.