Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av calgot
HitTheRoadJack skrev:Android o Windows har stöd för att skicka meddelanden.
Dikteringen verkar kräva internet, åtminstone svarade den "Ingen uppkoppling" när jag försökte diktera ett meddelande under tiden som bilmodemet inte fungerade häromdagen.
Jag har telefonen inkopplad via BT så själva ivägskickandet går väl den vägen förstås ja. Visste inte att det inte gick att skicka SMS via BT i Apple, det låter lite märkligt?
av calgot
HitTheRoadJack skrev:Dikterade sms ska inte fungera med iPhone, fungerar bara för Android o Windows mobiler.
Alltså... diktering med Volvos Sensus fungerar utmärkt, oavsett operativsystem. Tryck på röstknappen, säg "Diktera meddelande till jultomten", säg din önskelista. Telefonen används inte (förutom för att skicka iväg SMSet dårå :) Däremot kan det väl vara skillnader i BT-standard som gör att det inte går att skicka SMS öht?

Dock var jag tvungen att först få ett inkommande SMS att svara på så jag kunde acceptera villkoren för diktering, de finns nämligen inte med i Systeminställningarnas integritetsinställningar (jag har kollat).

Att diktera SMS med Android Auto har jag däremot inte fått att fungera.
Hur det är med Apple vet jag ej.
Användarvisningsbild
av PaNi
calgot skrev: Android, men jag har SIM-kort i bilen så mobiltelefonen är inte inblandad (i dikteringen åtminstone).
Ursäkta, men antingen har du eller jag missförstått något. Jag hävdar (rätta mig gärna om jag har fel) att bilens SIM-kort inte är inblandat när du tar emot och skickar meddelanden (SMS och iMessage, Android vet jag inte hur det fungerar). Det är ju till din telefons nummer som meddelandena adresseras, och det är din telefons nummer som är avsändare när du skickar något.
av calgot
PaNi skrev:
calgot skrev: Android, men jag har SIM-kort i bilen så mobiltelefonen är inte inblandad (i dikteringen åtminstone).
Ursäkta, men antingen har du eller jag missförstått något. Jag hävdar (rätta mig gärna om jag har fel) att bilens SIM-kort inte är inblandat när du tar emot och skickar meddelanden (SMS och iMessage, Android vet jag inte hur det fungerar). Det är ju till din telefons nummer som meddelandena adresseras, och det är din telefons nummer som är avsändare när du skickar något.
Jag är säkert både förvirrad och otydlig :)
Det är dikteringen jag avser. Och att det går att diktera med Sensus oavsett vilken telefon du har så länge Sensus har internet. Själva skickandet går via telefonen dock.

Däremot är åtminstone Googles taligenkänning helt överlägsen Sensus, gissar att Siri också är det. Jag gillar Android Auto mer och mer... men jag kan varken ringa eller diktera via Android Auto, bara via Sensus. Gaah.
Xc60 MY26 Kylt handsfack

Var och tittade på en Plus Dark My26, den ha[…]

Husbilar igen, eller ja förare och själv[…]

Termostaten (tror det är den) i både f&[…]

Det är ofta fel på dessa mätarhus.[…]