Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Robbi skrev:Hur gör man enklast ett test för att se om det fungerar?
Hoppas på snö och frost!
Nä, skämt och sido, en av mekarna på Bilia gick ut och andades ut på bakrutan, imman går bort direkt runt trådarna om de är på, gjorde likadant på slingorna vid kameraenheten, imman var kvar så de bedömer att det är fel på dem. Håller med dem, något fel är det, men tror att det är för låg spänning eller så i dem för dagens blötsnö smälte, om än långsamt.
Hur som helst byter de rutan för att vara på säkra sidan.
Hämtade bilen i torsdags och kollade nu på morgonen. Tio minuter på tomgång i -2 och inget händer. Bakrutan tinar o längre ner på framrutan (där de kommer varmluft) men inget där värmeslingorna är. Blir att kontakta Volvo på måndag.BildBild

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Måste bara säga att jag är Glad över alla som, kanske tack vare denna tråd, börjat undersöka och även upptäckt att deras värmeslingor inte fungerar som de skall.
Hoppas bara ni väntar på att få tid för detta så det finns rutor som räcker till mig först ;-)

Ett litet, men ändå viktigt, steg mot högre trafiksäkerhet.
Nu hoppas jag att Volvo hittar vad osm gått fel (sälj era aktier i glastillverkaren, nu, är väl mitt närmsta råd!) och dels ser till att risken för att det händer igen minimeras men även att man hittar mjukvaruteknik som kan göra en kontroll av denna funktion.
PaNi skrev:Jensi, din ruta funkar absolut inte. Kolla min bild från 17:e februari, efter en minut syns det skillnad.
Tack för påminnelsen. Jag har nu mailat beskrivning med länk till denna tråd och mina foton.

Btw, vart vänder ni er med problem? Säljare eller mek?

Xanthopteryx skrev:Har i dag fått besked att Volvo vill att rutan byts.
Hej, har du bytt ruta nu?

• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC