Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jaqob
Vi har precis hämtat ut en V90, 2020 årsmodell, med Smartphone integration tillvalt. Den stödjer Apple CarPlay, men Android Auto verkar saknas trots att alla manualer säger att det ska finnas. Är det så att Carplay och Android Auto är olika tillval, eller har Android Auto helt tagits bort?
av Lockis
Android auto appen måste installeras på din telefon. Den är ännu inte officiellt släppt i Sverige så man får ladda ner apk och installera manuellt.
av jaqob
Det har jag redan installerat. Men tittar man på "apparna" som är installerade i bilen så finns Carplay, men inte Android Auto. Samma i inställningarna, det finns en rad för Carplay men inte för Android Auto.
Användarvisningsbild
av ducken
Sorry för en noob fråga. Fick en ny bil igår, xc60, och har tagit hem AA appen och installerat i telefonen. Behövs något annat? Något stöd från bilen?

Har två usb uttag i bilen i mittkonsolen.

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk

av jaqob
Tillvalet Smartphone integration, men som jag förstått det ska det inte behövas något mer. Men sen får jag ju å andra sidan inte heller det att funka... Vore intressant att veta om någon med en my20 fått Android Auto att fungera?
Användarvisningsbild
av ducken
Hur ser jag om jag har det tillvalet? Mmm borde veta om jag valt det men handlaren gjorde bilen och har inte koll på all spec ännu.

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av leiwi
ducken skrev:Hur ser jag om jag har det tillvalet? Mmm borde veta om jag valt det men handlaren gjorde bilen och har inte koll på all spec ännu.
Du har 2 usb uttag bredvid varann ena med en vit ring runt
av jaqob
leiwi skrev:
ducken skrev:Hur ser jag om jag har det tillvalet? Mmm borde veta om jag valt det men handlaren gjorde bilen och har inte koll på all spec ännu.
Du har 2 usb uttag bredvid varann ena med en vit ring runt
Jag har det, men börjar misstänka att det inte riktigt räcker längre. När jag kollar "bilfakta" på https://minvolvo.volvocars.se så står det faktiskt bara "Apple car play", och inte "Smartphone Integration", även om jag verkligen trodde att vi beställde både CarPlay och Android Auto. Ska försöka prata med Volvo på måndag och se om jag kan reda ut hur det ligger till. Men är lite rädd att Volvo kommer tycka att det ska ha ytterligare en hög pengar för att tillåta även Android Auto, om man nu ens kan göra det i Sverige.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10
Generator laddar ej batteriet

Byt lampan i instrumenthuset så löser d[…]

Mät på batteriet samtidigt som du f&oum[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]