Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Spoiler »
Det är alltså det där som den fantastiska hållaren i V70N "utvecklats" till? :o
Spoiler »
Intressant att läsa om att fler har upplevt det långsamt med dörrar och allt. Jag har nog köpt det men varit lite irriterad på att det inte känns hundra premium och tekniskt, men inte kunnat ringa in vad. Det är ju sådana här detaljer som känns lite störande i vardagen. VOC har jag gett upp på, det är alltid lika spännande att se om det fungerar. Jag brukar starta värmaren med VOC men det tar sådan tid, den ska krypa igenom tre processer och stannar upp lika många gånger. Under tiden gör jag annat för jag orkar inte vänta. När jag kommer tillbaks står det antagligen att den är startad eller att det inte går. Som en skraplott ungefär.
av AndS
Eller är det tvärt om. Sakerna händer lugnt, tyst och med en viss värdighet, inget ryck, smäll och skrammel.
Lugnt och tyst, lite aristokrat som utstrålar att man har råd med kvalité och att det får ta lite tid :D
AndS skrev:Eller är det tvärt om. Sakerna händer lugnt, tyst och med en viss värdighet, inget ryck, smäll och skrammel.
Lugnt och tyst, lite aristokrat som utstrålar att man har råd med kvalité och att det får ta lite tid :D
Jag håller faktiskt med här! Testa hur lång tid det tar att köra ner rutorna i en Bentley till exempel Bild
HarleyCorv skrev:VOC fungerar perfekt från första dagen haft bilen 4 veckor.
Jag har haft VOC i tre bilar. Det fungerar oftast men då och då går inte timern att sätta.

Idag hände något konstigt, var på skogspromenad och fick meddelande om att bilen var låst. Jag hann tänka att nu så kommer det väl inte fungera att fungera att låsa den via VOC. Jag testade och det fungerade och jag kände mig förvånad. Det konstiga är att jag hade känslan av att "nu när jag behöver det så kommer inte fanskapet fungera". Så nej, jag litar inte på VOC till hundra men kul när den överraskar.

Sedan var ju frågan hur lång tid det tar att ställa timern? Jag har inte klockat men säkert en minut.
Robbi skrev:
HarleyCorv skrev:VOC fungerar perfekt från första dagen haft bilen 4 veckor.
Jag har haft VOC i tre bilar. Det fungerar oftast men då och då går inte timern att sätta.

Idag hände något konstigt, var på skogspromenad och fick meddelande om att bilen var låst. Jag hann tänka att nu så kommer det väl inte fungera att fungera att låsa den via VOC. Jag testade och det fungerade och jag kände mig förvånad. Det konstiga är att jag hade känslan av att "nu när jag behöver det så kommer inte fanskapet fungera". Så nej, jag litar inte på VOC till hundra men kul när den överraskar.

Sedan var ju frågan hur lång tid det tar att ställa timern? Jag har inte klockat men säkert en minut.
Sitter du och väntar i appen? Går ju att backa ur så lägger det sig som en notis. :) Bild

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
AndS skrev:Eller är det tvärt om. Sakerna händer lugnt, tyst och med en viss värdighet, inget ryck, smäll och skrammel.
AndS, du är så positiv, klaga lite nu! Join the dark forceBild

Skickat från min iPad med Tapatalk
Spoiler »
Ja, det där är så korkad lösning så det finns inte. Går ju bra att fälla upp så länge det är tomt i bagaget.

Men kör man med pappkassar och tygmatta står sakerna kvar tom för mig
ateam1234 skrev:
joel80 skrev:Tempmätare har inte funnits på V70 på ett tag heller väl? Jag hade ingen på min V70 MY13.

testa och läs instruktionsboken en gång så kanske du kan bli överraskad ;)
Inte det minsta.. Min MY13 hade inte tempmätare, och instruktionsboken hade jag plöjt ett par gånger i den långa väntan på bilen.

Tydligen kom mätaren tillbaka i digitala instrumentet på V70 sen, jag hade den inte.

Inte heller verka den finnas på min nuvarnade MY16 V60 TE.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 13

Det verkar inte gå att köpa aktier s&ar[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Vi försökte läsa felkoder via obd2 […]

Service Peugeot 107 2007

Äntligen färdig... Ska besiktigas om 14 […]