bereck skrev:En fråga har min S90 nu 3 veckor men upplever PA som den redan i början av tråden beskrivs, hur upplever ni som har haft era Volvos en längre tid har det bivit någon förbättring med november uppdateringen ? :roll:
Upplever du att den fungerar sämre än väntat så tycker jag du skall besöka verkstad och be de kalibrera om kamera och sådant.
Jag tycker min fungerar Över förväntan!
Kör ganska stabilt för det mesta. Det blir alltid sämre om bilen framför ligger nära (nej, det är inte jag som ligger nära - det är idioterna som går in direkt framför efter en omkörning), men så fort avståndet ökar så blir den mindre velande.
I mörker kan det också bli lite mer veligt särskilt med många störande ljus runtom, som motorväg med mycket möte.
I gårkväll körde den och klarade även vissa sträckor där vänster linje i vänsterfilen på motorväg var täckt av snö och gegga så endast mittlinjen syntes. Den hanterade även då det kom in en till mittlinje! 2/3 in på körbanan (massa vägarbeten och skit). Det trodde jag aldrig!
Klarar landsväg bra också men skarpa kurvor kan såklart bli ett problem.
Med tanke på hur mycket tekniken trots allt ligger i sin linda och hur dåligt vägmarkeringarna ibland syns så är jag riktigt imponerad!
Självklart går det med dagens teknik att göra det extremt mycket bättre, men vem vill betala 479.000 kronor för tillvalet "Körassistans"?