Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

plamek skrev:Blev också nervös och var ner till handlaren för att titta på några V90. En vit snikmodell såg helt ok ut, den hade jag godkänt utan tvekan, men tre bilar med lite mera utrustning (med kromlister) såg inte bra ut. Olika höjd på dörrarna, både i höjdled och djupled. Okej passning på motorhuven uppe vid vindrutan, men längst fram vid framskärmarna glipa på ena sidan men ingen glipa överhuvudtaget på andra sidan. Bakluckan satt markant åt ena sidan på en av bilarna också. Jag sade halvt på skämt och halvt på allvar att min bil (en CC dock) kommer jag inte att godkänna om den ser likadan ut. Det blev en tryckt stämning efter det, ångrar att jag sade det i efterhand...
Bra att du sade det tycker jag. Det är ju oacceptabelt att det är så illa som du beskriver.
Och märkligt att handlarna ens vill ställa ut en bil i hallen som ser så illa ut? Knappast bra försäljningsargument liksom...
av plamek
Xanthopteryx skrev:Bra att du sade det tycker jag. Det är ju oacceptabelt att det är så illa som du beskriver.
Och märkligt att handlarna ens vill ställa ut en bil i hallen som ser så illa ut? Knappast bra försäljningsargument liksom...
Till saken hör väl att vi som hänger på jagrullar.se är lite mer bilintresserade, lite petigare och lite mer engagerade i sitt bilköp än vanliga "Svensson".
Gemene man ser kanske inte så mycket på just karosspassning och andra detaljer som vi tycker är viktiga och ska vara 100%.
plamek skrev:
Xanthopteryx skrev:Bra att du sade det tycker jag. Det är ju oacceptabelt att det är så illa som du beskriver.
Till saken hör väl att vi som hänger på jagrullar.se är lite mer bilintresserade, lite petigare och lite mer engagerade i sitt bilköp än vanliga "Svensson".
Gemene man ser kanske inte så mycket på just karosspassning och andra detaljer som vi tycker är viktiga och ska vara 100%.
Enligt mig är det inget skäl till att ha en slarvigt ihopsatt bil där man inte orkar bry sig om att fixa till detaljer, bara för att någon 'inte bryr sig'. Det skadar ju märket på sikt.
Finns en bil hos min handlare där förardörren troligen är misspassad då den är svårare att stänga korrekt jämfört med övriga dörrar på den och på andra bilar. Den är sällan helt stängd när man är där. Man får ta i rätt ordentligt för att den skall gå i lås. Måste ju vem som helst reagera på om man äger en sådan bil?
av Mike68
SebSE skrev:
Mike68 skrev:Då har min varit inne andra gången för justering av dörr och nu ser det bra ut.
Lånebilen var betydligt sämre.

De fixade även strålkastarspolaren som fastnade i utfällt läge.

Ca 5h la de på dörren och ca 2-3h på strålkastarspolaren.
Har du n¨ågon bild nu när det är klar? Jag tror vi är flera nyfikna :)
Sådär
20170410_165936~01.jpeg
20170410_165936~01.jpeg (51.47 KiB) Visad 608 gånger
av AndS
95% av oss Volvoägare eller flera skulle inte lägga märke till det. Men här i forumet så blir andelen betydligt flera som ser det :wink:
Jag fick titta en stund för att förstå att det är linjeringen på underkant av bakljusen som avses (hoppas det är det)
Men mig stör det inte det minsta.
Användarvisningsbild
av Rillee
Hur ser det ut på vänstra sidan?
av least
Och hur ser det ut från ca 3 meters avstånd?
Ifall man tittar på "linserna" i bakljusen så linjerar dessa helt ok.
Misstänker att man valde att lägga "missen" på plåtens linjering.
Henry_Fågeljazz skrev:Apropå karosspassning...

Så här ser min baklucka ut. Tycker inte att det är så snyggt.

Henry
Sådär ser iofs 98% av V90 ut. Jag har så och flertalet av mina V90 vänner med.... Så om det skulle va helt rakt är det ju det som är onormalt kan man säga :mrgreen:

Det verkar inte gå att köpa aktier s&ar[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Vi försökte läsa felkoder via obd2 […]

Service Peugeot 107 2007

Äntligen färdig... Ska besiktigas om 14 […]

Huvvajer

Ingen aning men om man letar upp delen i sprä[…]