Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Wibe
BiTu skrev:
IMG_20161004_120751.jpg
IMG_20161004_120831 - kopia.jpg
Wibe skrev:
Gorban skrev: Jag har Amber walnut. Snyggaste kombinationen enligt mig. Svart tak är standard då.
Precis, då får man det svarta taket! Jag velar dock väldigt mkt och har lite kärat ner mig i denim blue med blond skinn

Bild

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Snyggt! Hur verkar skinnet? Svårt att hålla fräscht? Blir det lätt fläckar från kläder, typ jeans?

av BiTu
Jag kan bara tala för mig själv, men var 4:e eller 5:e tvätt går jag över de utsatta ställena ( t.ex vänster lårstöd på förarsidan ) med Armor All interiörwipes.
Får mängder med positiva kommentarer just för interiören, men iofs skiter jag i kommentarerna - känslan när man sätter sig i bilen är varför jag valde denna kombon!
av mazon
Lyfter denna tråd
Finns det fler som har bilder på sina V90 med Blond?

Tog en sväng förbi volvo för att kolla på färgen. Vet inte vilken belysning volvohandlarn hade (3000k eller 6000k).
Hur som, blond var inte så vit som jag trodde. Först så börja jag tänka att den går bort för att den är något grön i tonen. Men, känner bara mer och mer att svart läder som jag bestället, känns helt fel.

Hur upplevs kulören i dagsljus? Ser man någon grön ton?

Är det någon som beställt eller fått WA00. Dvs den billiga läderstolen i blond?

Har haft ljusbeige inredning förut. Känns som en helt annan bil. Svart är sjukt tråkigt. Ingen lyxkänsla alls.

Det brunbeiga lädret känns inte heller rätt. Ljusare, men passar inte med panelen som ingår i BA.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Blond är skitläckert. Köp nu så att det finns fler begagnade att välja sen ;)

Jag har betat av grått, svart, blått, oxblod och ljusbeige (nuvarande) inredning hittills i mina bilar. Oxblod och ljust (inräknat amber) är de enda två jag skulle överväga igen. Svart ser alltid dammigt och solkigt ut tycker jag.

Vad gäller jeans tvättar jag alltid nya jeans en eller två gånger innan jag börjar använda dem för att få ur det värsta som riskerar att fälla ut på saker. Att få bort lite fällningar från skinn är inga större problem, tyg är mer arbete.
av pumpnasare
Jag var helt inne på blond som jag har idag i V70in, men såg att även säkerhetsbälte var ljusa så det gick bort

Skickat från min iPad med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Wibe
Nej. Lyft inte denna tråden igen Tycker blond är så snyggt men har valt svart då jag är rädd och osäker på hur det skall hålla

Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Blond och Amber går jättebra så länge du bara har ljusa linnebyxor! Annars är mörkt mer förlåtande :wink:

Har Amber i XC90in och det räcker att sätta sig i sätena en gång med jeans så behövs en tvätt. Supersnygg färg, men extremt opraktiskt! :)
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Fast så illa är det ändå inte. Min bils klädsel är inte särskilt missfärgad efter 30000 mil och 14 år. Bara lite nött och sprucken. Så mycket sämre kan det ju knappast vara med en ny bil?

Ska man vara hip och aldrig tvätta sina jeans kanske det är svårare.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Jo så är det. Speciellt med nappalädret som är mer matt och naturligt.

Ofta ser det inte så illa ut på äldre klädslar tills mirakelsvampen åker fram, då ser man hur illa det verkligen är.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Visa din semesterbil(d)

Mycket trevligt! Själv jobbar jag en vecka ti[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskattar[…]

Fråga när mer hur många lektion[…]

Nu är det bytt tre uppsättningar. Tv&ari[…]