Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Lövet skrev:Bränslevärmaren i BMWn går dock max 30 minuter och värmer bara kupén. En lite snålare lösning (både för batteriet och bilen...)
Har noterat det också, samma med Audi som har mage att begära 16800 för värmare som inte ens kan fjärrstyras. I Norrland en väsentlig skillnad men säkert en helt ok lösning i Tyskland, UK, Holland, Belgien...
Gorban skrev:
perhall skrev:
Lövet skrev:...vid samma fel. Bilen kan få gå sönder hur många gånger som helst så länge det är olika grejer varje gång.
Ja, exakt, så här skrev buzztr:

Håller med om att det låter skumt och inget jag försvarar. Det jag ser är:
* manuell laddning till 100%: värmaren funkar
* landsvägskörning 500 km: värmaren funkar inte
Den har nu tre gånger varit inne på Volvo för detta och de har vid varje tillfälle justerat laddnivå, uppdaterat SW, kontrollmätt batteri mm.

Så då kan man begäran en återlösen eller ny bil...
Det här är ett typfel för 90-serien så ny bil av samma modell lär inte hjälpa.
Fast konsumentköplagen är ganska tydlig med att det som köparen kan förvänta sig ska gälla. Dvs. reklamation för att bromsbelägg eller torkarblad ger upp efter 5000 mil = avslag, värmare som inte funkar för att man kört på landsväg = inte avslag...
perhall skrev:
Lövet skrev:Bränslevärmaren i BMWn går dock max 30 minuter och värmer bara kupén. En lite snålare lösning (både för batteriet och bilen...)
Har noterat det också, samma med Audi som har mage att begära 16800 för värmare som inte ens kan fjärrstyras. I Norrland en väsentlig skillnad men säkert en helt ok lösning i Tyskland, UK, Holland, Belgien...
Måste vara en lite äldre värmare för nog kan Audi värmaren fjärrstyras numera.
(Iaf A4an jag har offert på: http://www.audi.se/se/web/sv/erbjudande ... oline.html)
perhall skrev:
Jodå, den värmaren är fjärrstyrd!
maranander skrev:
perhall skrev:
Jodå, den värmaren är fjärrstyrd!
Fjärrstyrd känns ändå lite väl att kalla det när man behöver gå runt med en extra "nyckel" för det. Du måste ju fortfarande gå till inom räckhåll för bilen vilket kan bli tråkigt om den står parkerad en bra bit bort.
Använd tiduret då ;-)

Jag hade nästan 1km räckvidd med min VAG fjärr, såg aldrig behovet att betala ett par hundra kronor i månaden för att sätta igång den från längre avstånd.
Exempel nyligen. Flyg: en timma drygt för sent. När jag kommer till bilen är den halvt kall igen. Stras därefter: en timma för tidigt, tog tidigare flyg, bilen iskall...
Är man hemma eller hos vänner kan det funka men jag tycker det inte är 2017 att inte kunna starta värmaren från sin telefon... det är lite som att ha halogenstrålkastare...
perhall skrev:Exempel nyligen. Flyg: en timma drygt för sent. När jag kommer till bilen är den halvt kall igen. Stras därefter: en timma för tidigt, tog tidigare flyg, bilen iskall...
Är man hemma eller hos vänner kan det funka men jag tycker det inte är 2017 att inte kunna starta värmaren från sin telefon... det är lite som att ha halogenstrålkastare...
Hos nya Audi A4 Allroad finns det app-styrning om man väljer till Audi connect safety and service för 3000:-. Vet dock inte hur det är hos övriga modeller....
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Ska du bara ha den i ett par år ta vilken Go[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Varför inte en XPENG G6 Performance? Extra a[…]

Köpråd V60 Recarge

Jag köpte mig en V60 2021 för ca 2 m&ari[…]