Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

SundanceKid skrev:Jag som beställt en T5:a med klimatpaket och VOC hur funkar det där?
Alla pratar om dieselvärmare, jag antar att det är bensinvärmare i T5:an då eller?
Funkar den på samma sätt som dieselvärmaren också?
Vad är skillnaden på min mot om jag hade beställt en d5:a med klimatpaket och VOC?
Det funkar precis likadant som diesel en bensinvärmare istället;)

Fjärrstarta från voc ska för närvarande inte fungera på nya plattformen.
av KrilleW
APhilipsson skrev:
Fjärrstarta från voc ska för närvarande inte fungera på nya plattformen.

Så låter det inte i den här länken:

http://support.volvocars.com/se/Pages/a ... 5112ea211e
Hm. Förstår jag det rätt nu? Precondition via VOC ska man inte använda, för då riskerar man att batteriet laddas ur? Är inte hela poängen med värmaren som man kan sätta på på distans just att den ska funka. :) Det var ju därför jag köpte en parkeringsvärmare. Har en T6:a.
Användarvisningsbild
av joel80
Nej.. Men då värmaren drar lite ström när den är igång ska man se till att man antingen kör minst lika länge som den varit igång, eller stödladdar batteriet nån gång ibland.
Att starta själva motorn och låta bilen stå på tomgång är ju förbjudet i många kommuner också... mer än nån minut eller ett par. Det behövs inte för att hålla batteriet i trim, så länge man inte har väldigt korta resor och kör värmaren länge innan.
Användarvisningsbild
av Derank
Grannarna kan klaga till miljökontoret, polisen bryr sig inte, de ser nog hellre att du kör bilen på tomgång så länge som behövs för att den ska bli isfri på rutorna. 1min räcker ju inte alltid. Och du får inga böter av Q-park heller., inte här i Norrland iaf.

I bostadsområdet där jag själv bor går vi ut och sparkar igång bilarna medans vi sopar av dom och pratar lite skit med bilgrannen, ibland går jag ut och startar den och går sedan in och gör annat en stund. Händer även sommartid så bilen kan kylas ner lite innan avfärd.
Användarvisningsbild
av jcartel
Hur mycket kostar VoC efter de första "fria" åren?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
V90 -18 T4 Tickande ljud 1500 rpm

Nej, jag kan inte höra något speciellt […]

Sitter inte bränsletrycksregulatorn på […]

Hej Jo det är väl kanske mer troligt, &[…]

Bilen startar inte

Hej! Jag har fått problem med min Volvo s40 […]