Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av philipsguy
Grejen är att data ska bearbetas i molnet, det är en av poängerna med Ericssons lösning oavsett om det gäller Car to car eller media. Men det kommer bog krävas en del mer jobb med detta.
Användarvisningsbild
av Derank
VolvoB20 skrev:
Derank skrev:. Sedan så kommer det alltid eftermarknadslösningar, det är ju bara se på P2 bilarna, där har du ju gott om andra lösningar för blåtand och Gnom och allt vad det nu heter.

Volvos MOST för audio i bilen kom 2008, idag 2017 finns fortfarande ingen vettig lösning (typ 10.000 kr) för att få ut lågnivå ur systemet trots att P2 t.o.m har slutat tillverkas så det går helt sjukt långsamt, och kommer faktiskt kanske aldrig ens att komma.
Fins ju redan lösningar för det och gör p2 bilarna har det ju funnits alternativ i flera år.

Most omvandlare hittar du under 4k idag.
av troubleshooter
Hmm, tycker själv att jag har försökt hålla lite koll på den marknaden, men jag kan ha missat något, kan du länka till några siter som söljer MOST adaptrar för att få ut lågnivå ur Volvos MOST system.
av Jacobsson
Hej,
Hämtade ut min bil den 28e.
Ja, det är segt att starta Spotify första gången för bilresan men efter det fungerar den helt felfritt. Hade önskat att den startat i bakgrunden när bilen slås på och om jag skulle vilja köra Spotify är den redo. I övrigt bra!
Utöver det har jag bara kört parkandpay vilket gått kanon och har inte varit segt.
Tycker dock det är smidigare att välja låt i telefonen trots allt.
av Gorban
Något som verkligen irriterar mig är att musiken slutar spela när man kommer fram, stänger av motorn och öppnar förardörren. Tänk om jag bara ska lämna bilen en kort stund och har passagerare som vill fortsätta lyssna? Att åter få igång Spotify-appen eller navigationen för den delen tar en stund när man väl startar bilen igen.

En lösning är att när man har stängt av motorn så vrider man på startreglaget i några sekunder utan att trampa på bromsen. Då slår man på tändningen igen och musiken fortsätter att spela när man öppnar förardörren. Nackdelen är att ljuset på bilen också slås på och drar ström.

På mina BMW har musiken alltid spelat tills dess att jag låser bilen utifrån med fjärrkontrollen. Mycket bättre så. Dessutom höll sig navigationen i standby några minuter så att den inte hade någon uppstartstid om man kom tillbaka till bilen inom ca 10 minuter.
Användarvisningsbild
av Derank
troubleshooter skrev:Hmm, tycker själv att jag har försökt hålla lite koll på den marknaden, men jag kan ha missat något, kan du länka till några siter som söljer MOST adaptrar för att få ut lågnivå ur Volvos MOST system.
http://www.audison.eu/bitdmi

Vi kanske inet menar samma sak, men den här kan du iaf koppla externt steg med.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Derank skrev:
troubleshooter skrev:Hmm, tycker själv att jag har försökt hålla lite koll på den marknaden, men jag kan ha missat något, kan du länka till några siter som söljer MOST adaptrar för att få ut lågnivå ur Volvos MOST system.

Den kostar 6500 och ger bara toslink ut så du behöver ytterligare konverter så det landar på 10.000 kr för att få ut lågnivå :-O)

Dessutom är den inte ännu kompatibel med Volvos MOST dialekt. :shock:
av andersuw
Gorban skrev:Något som verkligen irriterar mig är att musiken slutar spela när man kommer fram, stänger av motorn och öppnar förardörren. Tänk om jag bara ska lämna bilen en kort stund och har passagerare som vill fortsätta lyssna? Att åter få igång Spotify-appen eller navigationen för den delen tar en stund när man väl startar bilen igen.

En lösning är att när man har stängt av motorn så vrider man på startreglaget i några sekunder utan att trampa på bromsen. Då slår man på tändningen igen och musiken fortsätter att spela när man öppnar förardörren. Nackdelen är att ljuset på bilen också slås på och drar ström.

På mina BMW har musiken alltid spelat tills dess att jag låser bilen utifrån med fjärrkontrollen. Mycket bättre så. Dessutom höll sig navigationen i standby några minuter så att den inte hade någon uppstartstid om man kom tillbaka till bilen inom ca 10 minuter.
På min V70 -15 kan man få ljud i 15 minuter i taget efter att motorn stängts av genom att trycka på på/av-knappen till ljudanläggningen. Man kan även växla till "radioläge" (läge I, med släckta strålkastare) genom att göra en kort tryckning på startknappen utan att ha foten på bromsen. Långt tryck på samma knapp innebär att tändningen slås på. Om man vill kan man också programmera om strålkastarna så att ingen ytterbelysning är tänd med ljusomkopplaren i läge 0 även om tändningen är på. Har dessa ting plockats bort på de nya 90-bilarna?
Användarvisningsbild
av Derank
VolvoB20 skrev:
Derank skrev:

Den kostar 6500 och ger bara toslink ut så du behöver ytterligare konverter så det landar på 10.000 kr för att få ut lågnivå :-O)

Finns några varianter till. Och den ska fungera i xc60 iaf enligt tillverkaren.
Användarvisningsbild
av Derank
VolvoB20 skrev:
Derank skrev:

Sedan fins den för runt 4k på marknaden. Finns billigare ochså
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Det var ju en basal frågeställning, h&a[…]

Nästa elbil från Volvo?

Neej..jag äger S80 V8 MY2008 och V90CC T5 MY2[…]

Jag förstår inte...att köpa V90CC […]