Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av herminge
En snabb sökning på exempelvis http://www.brl.se, resulterar i en massa slimmade aktiva baslådor som kan kopplas in på högnivå. Är det någon som skulle rekommendera denna lösning? Och i så fall, skulle en sån kunna installeras så att det går att återställa till 100% (jag har tjänstebil)? Jag har en V90 utan B&W, beställd innan det gick att välja till sub. Som flera andra har sagt, så är ljudet bra, men saknar lite i botten. Jag vänjer mig säkert snart, men jag skulle gärna lägga några tusen på en låda, som jag sen kan plocka med mig till nästa bil om det krävs.

Exempel på slimmad bas, http://www.brl.se/sv/artiklar/alpine-pwe-s8.html.
av ogren
Det har varit intressant att läsa hur ni eftermonterar subwoofer men jag har några dagar på mig innan min beställning fryses och funderar på subwoofern i första hand. Vad betyder egentligen "2 x 130 Watt" i Volvos beskrivning på bygg-din-volvo? Har de två subwoofers om klarar 130 watt vardera? När jag läser beskrivningen låter det som att de "bara" är en subwoofer.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
herminge skrev: Och i så fall, skulle en sån kunna installeras så att det går att återställa till 100% (jag har tjänstebil)?
Det finns 100 olika sätt att göra det beroende på vad du är ute. Det absolut enklaste är en sådan färdig komplett låda med automatiskt on/off, förstärkare och filter inbyggd. Den behöver bara +12 volt och att du lånar lite högnivå från en kabel mellan original slutsteg och högtalare. Bilen är helt opåverkad.
av herminge
VolvoB20 skrev:
herminge skrev: Och i så fall, skulle en sån kunna installeras så att det går att återställa till 100% (jag har tjänstebil)?
Det finns 100 olika sätt att göra det beroende på vad du är ute. Det absolut enklaste är en sådan färdig komplett låda med automatiskt on/off, förstärkare och filter inbyggd. Den behöver bara +12 volt och att du lånar lite högnivå från en kabel mellan original slutsteg och högtalare. Bilen är helt opåverkad.
Då är bara fråga, hur och var plockar jag bäst en signal på en V90, om jag vill lägga en sån låda under ett säte?
Användarvisningsbild
av VolvoB20
på V70/XC70 sitter ju steget under passagerarstolenk, så där är det enkelt att låna lite högtalarsignal. VAd den sitter på V90 vet jag inte.
Användarvisningsbild
av hållundan
Gorban skrev:Gör B&W högtalarna till standardstereon också? Resten av utrustningen kommer från Harman Kardon om man väljer B&W.
Det är Foster Electric som gör elementen (åtminstone bashögtalarna i dörrarna) till standardsteron.

Hej! För ett tag sen när jag skulle iv&a[…]

Det kommer inte upp nån felkod, har kollat d[…]

Uppdatering: Lagt tillbaka kontakten så den […]

Den grova slangen var ansluten. Var bara mellan in[…]