Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av buzztr
Det spelar ingen roll var jag parkerar bilen och det spelar ingen roll om jag har det extra SIM-kortet monterat eller ej (4G LTE via Telenor).

Skillnaden kanske är att V90:an har extremt buggig programvara...?
Användarvisningsbild
av joel80
Jag har haft det i tidigare V70 och nuvarande V60 och klart det har strulat några gånger.. Men både på förra bilen och nuvarande är det ändå rätt sällan. Ibland går det månader mellan att den inte svarar på "kommando".
av buzztr
Perra83 skrev: När ja köpte första V60n ville inte VOC fungera till 100% snarare 20%. Fick ny mjukvara typ två gånger när jag bilen körs ut ur verkstaden andra gången kom VOC service erfordas upp i displayen. En enhet för 10000kr byttes (garanti) Efter det var det inga problem.
Vet du vad de bytte för enhet?
av Gorban
VOC fungerade bra när jag fick bilen i oktober men de senaste veckorna fungerar det knappt alls. Att starta värmaren via telefonen fungerar sällan. Att fjärrstarta motorn går ibland men då har jag ändå fått ett meddelande i telefonen om att det misslyckats och sedan när man kommer till bilen så är motorn igång.

För övrigt spelare sdt ingen roll om man har ett eget SIM-kort i bilen eller inte då VOC har en egen uppkoppling.
av raven76
I manualen står det:
Koppla upp med bilmodem*
5
Vid uppkoppling med bilmodem kommer Volvo
On Call-tjänsterna använda anslutningen.

Så då förutsätter jag att det är så att värmaren går via det modemet istället för det som följer med bilen. Däremot kan jag tänka mig att nödsamtal etc går via det som följer med bilen.
Användarvisningsbild
av JanneP77
Nu har jag ingen V90 (ännu) men VOC på min XC70 fungerar för det mesta utan problem (att starta värmaren med).
Någon gång har den visat att hö bakdörrs ruta är öppen trots att den inte varit det men det försvann efter ett tag...
Det jag däremot märkt är att min värmare inte startar ("misslyckades") när jag har mindre än halv tank diesel kvar i bilen. Det har hänt några gånger och bara när jag haft ca 1/4-dels tank kvar. Goda marginaler inprogrammerat verkar det som... :)
av superluxus
Jeg har hatt min V90 i 2 måneder og bruker VOC mye. Det fungerer stort sett alltid. Eneste jeg har hatt problemer med er å laste opp forhåndsinnstilt tidspunkt for starting av parkeringsvarmeren. Direkte start av P-varmer og motor fungerer bra.

Hadde også et tilsynelatende problemer på Oslo Airport etter en uke på reise. App'en meldte at den ikke fikk kommunisert med bilen da den var i strømsparemodus. P-Varmer startet allikevel...

Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
av jimlindeborg
Har haft VOC i ca 6 månader och har bara haft beskymmer en gång och det var för någon vecka sedan då alla andra också verkade ha problem. Kan vara lite långsamt att koppla upp sig till bilen och jag gör det via min Apple Watch, men det har nog med kopplingen mellan telefon och klockan att göra. :)
av Jacobsson
Jag vet inte om jag bara har haft tur men..
När jag trycker på direkt värmen i appen och i vissa fall får det röda meddelandet om att det inte gick att kontakta bilen.
Trycker jag då på starta igen, utan att trycka bort felmeddelandet startar den varje gång. Har testat detta ca 15 gånger, varje gång har det fungerat. det kan vara tur eller nått annat..
av buzztr
Nu har min V90 D5 varit inne på verkstan för tredje gången och VOC funkar fortfarande inte. Vissa funktioner funkar... ibland. Vissa funkar om man är ihärdig och testar gång på gång. Diverse felindikeringar som olåst, öppna dörrar, öppen baklcuka kommer slumpmässigt. Senast idag gav bilen en felindikering "VOC Service erfodras" men den kommer just från service där verkstan säger "vi hittar inget fel, nu ska det funka". Blir fler verkstadsbesök innan VOC kommer funka som jag önskar. Värmaren funkar i princip aldrig, men det behandlas i en separat tråd.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]

Jag får ingen träff på detta &oum[…]

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]