Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jcartel
Det var ju en djävulskt dålig bild. Synd, hade gärna sett mer av den.
Om nån snubblar över bättre bilder eller till och med en filmsnutt så länka!
Användarvisningsbild
av Derank
[quote="falkn"]Mm.. Man väljer ju lilla displayen för att den stora är gubbig... Den lilla bara råkar vara billigare..[/quot

Ni köper bil för 400k och snålar 10k på en display?
<Har aldrig förstått mig på det där, likaså de som inte köpe rmed vinterdäck då de köper ny bil...............
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Derank skrev:
falkn skrev:Mm.. Man väljer ju lilla displayen för att den stora är gubbig... Den lilla bara råkar vara billigare..[/quot

<Har aldrig förstått mig på det där, likaså de som inte köpe rmed vinterdäck då de köper ny bil...............
Förklaringen är enkelt.

80 % av alla V90/V90CC säljs som tjänstebil, då finns det en maxbudget för köparen, därför har volvo tagit fram en variant med liten motor, liten skärm, enkel inredning som går in i normen, osv, annars hade alla fått köra passat istället.

Du åker väl D4, varför det när det finns D5+Polestar, :mrgreen: Nä alla har ju sin smärtgräns någonstans hur mycket man vill betala, jag är tex inte mycket för betala för lull lull,Så länge det är största motorn o AWD så är jag nöjd. Där går min smärtgräns.
Användarvisningsbild
av jcartel
Derank skrev:
falkn skrev:Mm.. Man väljer ju lilla displayen för att den stora är gubbig... Den lilla bara råkar vara billigare..[/quot

Vissa verkar verkligen inte fatta att alla inte har lika djupa fickor. Ser hela tiden folk som bara "är det inte minst 21 tums fälgar så kan det kvitta" eller "hallå det måste vara AWD/D5/automatlåda/läderklädsel" eller vad det nu må vara.
Så högfärdigt!

Har man en begränsad budget så måste man prioritera, simple as that. I fallet med displayen så måste du ju t.ex upp på minst Momentum för att ens kunna välja den som tillval och då är du rätt långt ifrån vad bilen i annonsen (Kinetic Business) kostar.
av AndS
Derank skrev:

Därför jag inte vill ha en skärm som visar massa ointressant information, hade tidigare en SAAB där man kunde stänga av allt förutom hastighetsmätaren. Så jag snålar inte utan väljer med glädje en mindre skärm, helst med möjlighet att konfigurera bort en massa onödig information.
Växlingsinfo, vart tanklocket sitter, etc, skulle jag gärna vilja kunna konfiga bort. "Less is more" gäller för mig.
av AndS
jcartel skrev:Det var ju en djävulskt dålig bild. Synd, hade gärna sett mer av den.
Om nån snubblar över bättre bilder eller till och med en filmsnutt så länka!
Du hittar mera under t.ex. Min bil > Lär känna din bil och så får du kolla runt då det finns manualer och videosekvenser om olika inställningar.
Bara att leta runt. Har du inte beställt så tror jag det finns under support-avsnittet för modellerna.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Falsklarm av insekt?

Visst. Har haft problem med att flugor/fjäril[…]

Har du kollat att hylsorna i reläsockeln (i e[…]

Motorvärmare 850

Kontaktvärmaren (som du byter på 5 min)[…]