Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mwi
falkn skrev:Ganska intressant att man skapar en tråd och smutskastar ett varumärke när hela problemet beror på att man själv fipplat med bilens mjukvara... :roll:
Det är Volvo som säljer och utvecklar Polestar, så det är relevant kritik inte smutskastning.
Kanske kan jag tycka att ämnesraden är något överdriven, men förstår att man kan känna frustration, ska bli intressant att se svaret hur det gick till, min nuvarande är polestar trimmad men det var gjort innan leverens, och om jag väljer det igen så förutsätter jag att det sker på samma sätt.....
Användarvisningsbild
av VolvoB20
falkn skrev:Ganska intressant att man skapar en tråd och smutskastar ett varumärke när hela problemet beror på att man själv fipplat med bilens mjukvara... :roll:
Volvo utvecklar ju mjukvaran,
Volvo lämnar fulla garantier på mjukvaran,
Volvo intygar ju att inga certifieringar vad gäller utsläpp och förbrukning ändras.

Under förutsättning att den installerats av faktoriserad person.
Användarvisningsbild
av Robbi
Japp, nu får du nog förklara dig för jag höll på att ställa in min order av den nya bilen när jag läste denna trådBild

Skickat från min iPad med Tapatalk
av sparwen
Bluff innebär väl att det är avsiktligt. Är detta något Volvo sysslar med avsiktligt? Att de mörkar? Ja då är det bluff. Är det något fel som de åtgärdar kan det väl inte kallas bluff.
av falkn
Robbi skrev:
Japp, nu får du nog förklara dig för jag höll på att ställa in min order av den nya bilen när jag läste denna trådBild

Förstår ju inte riktigt vad din beställning har med min kommentar att göra. TS skriver ju att han själv laddat in programvara i bilen.
av stefanc67
Tja smutskastning är det ju väl inte
Det är väl ingen biltillverkare som är ärliga ang sin förbrukning
Och vem skulle fippla med sin polestar alt mjukvara?
Jag lämnade in min bil för nerladdning
Betalar man xxxxxxxantal kr för en bil
Så skall man väl inte hålla käften bara för att varumärket
Råkar ligga någon varmt om hjärtat
Det jag inte gillar är när biltillverkare mörkar sina förbrukningssiffror
Vilka är det dom drabbas?
Jo vi kunder

Nu ligger min bil runt 0.73l/ mil vid 110km motorväg
Men stadstrafik är mycket högre
Men dock långt ifrån 0.45
Användarvisningsbild
av Robbi
falkn skrev:
Robbi skrev:

Förstår ju inte riktigt vad din beställning har med min kommentar att göra. TS skriver ju att han själv laddat in programvara i bilen.
Jamen innan han klämde fram det!

av falkn
Förstår ju inte riktigt vad din beställning har med min kommentar att göra. TS skriver ju att han själv laddat in programvara i bilen.[/quote]

Jamen innan han klämde fram det!

Skickat från min iPad med Tapatalk[/quote]

Jag skrev inget innan dess. Hur skulle jag kunnat veta det? Du kanske ska läsa igenom tråden igen.
Användarvisningsbild
av Robbi
Ha ha, jag ser det nu, kommentaren var inte till dig utan till trådskaparen. Jag höll med dig och det var heller inte på allvar. Sorry.

• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10
Falsklarm av insekt?

Det verkar rimligt att om en skalbagge förl&a[…]

Har nu bytt bränsletrycksgivare och nu ä[…]

Amerikanare är de största exponenter[…]