- ons 12 okt 2016, 01:22
Slår du igång parkeringsljusläget så lyser det dock bak också.
Det är inte bara Volvo, utan tyvärr alla bilmärken som har så sedan något år. Det är ett EU-direktiv, men som sagt ingen lag att man måste åka släkt baktill dagtid.
joel80 skrev:Kan det vara så att dom är släkt om man har vredet i parkeringsljus-läge men inte när man har det i auto. Jag har för mig att p-ljusfunktionen är så att vid stillastående lyser allt runtomkring (p-ljus/drl) men så snart du börjar rulla släcks det bak. Jag ska vid tillfälle då jag har nån jag känner bakom mig testa det i min V60 MY16 då det ev ska vara så i den också.. :/Nä. I Autoläge så lyser DRL fram och det är helt nedsläckt bak (vid dagsljus)
Nu pratar jag i dagsljus alltså.
Slår du igång parkeringsljusläget så lyser det dock bak också.
Det är inte bara Volvo, utan tyvärr alla bilmärken som har så sedan något år. Det är ett EU-direktiv, men som sagt ingen lag att man måste åka släkt baktill dagtid.
XC60 D4 AWD Classic Summum, Klimatpaket VOC, Lastpaket, Teknikpaket PRO, Onyx black, Polestar, Läderstol Sport, m-grå innertak, Titania 20", Vinterhjul 18" LEDA, Stylekit silver, stänkskydd f+b, stötfångarskydd bak, Spegelkåpor silver