Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
Du kan glömma att 10% av Volvo bilarna lackeras om hos ÅF, jag har sett det som lackeras om hör i stan av Volvo Och Berners, Bernes bilar omlackeras här i Birsta och de bilarna sållar man lätt ut för de jobben är under all kritik, Bilbolaget i S.vall lämnar till Njurunda lacken då de vill ha bra jobb, de övriga har de egen lackverkstad för numera, lackerna där är hyffsade för det mesta men inte bra.

Och det är då inga 10% som skadas i transporten numera iaf, det vet jag. Det säger sig självt, men du som kund kanske inet kan urskilja en omlackerad panel, vad vet jag.

Dessutom talar det ju mot sig självt att bilar som skadas i trasnporten de lyckas man trolla till så kunden inte märker något men så fort man krockat och ska få en panel omlackerad då fins det ingen som lyckas få till rätt nyans ens, och i bästa fall är det utan rinningar, nä dra den där med rödluvan ochså
Användarvisningsbild
av snepo
KrilleW skrev:http://teknikensvarld.se/volvo-har-kval ... em-332330/

Teknikens Värld skrev igår om en kund som haft minst sagt tråkiga brister på sin nya XC90. Troligen (förhoppningsvis) är det här något ytterst ovanligt, speciellt med svetsloppan och "tippexlagningen".

Men när det kommer till inpassning av dörrarna så tycker jag att det är något man ser varje dag. Varsesig det är Volvo, BMW, Audi/VW/Skoda, eller Mercedes. Någon annan som reagerat på det också?
Därför det är fördel att köpa bil som är några år gammal,med få mil. Allt sånt fixat men ändå nästan som en ny bil.
Användarvisningsbild
av Derank
Det fins ju inga som helst fördelar med att köpa en beggad bil i 400000k klassen, det är bara nytt som gäller för mig iaf, garantier, få den som jag vill och ingen annnan har fjärtat i förarstolen, billig service, billig försäkring osv
Användarvisningsbild
av Derank
ÅF i artikeln vill ju inte ens lackera om Matias bil:

"Volvo har gått med på att åtgärda Mattias bil, men inte i Torslanda. I stället har de gett uppdraget till plåtverkstaden på hans lokala Volvo-verkstad i den lilla orten. Killarna på verkstaden är oförstående till Volvos beslut då de menar att bilen absolut borde återvända till Torslanda (något som Mattias erbjudit sig att ombesörja). Dels för att det är på tok för många karossdetaljer och annat som ska fixas och dels för att det kommer att bli fula märken på skruvar, bultar och lackade detaljer om den lilla plåtverkstaden ska göra jobbet"

De inser iaf deras begränsningar, så glöm det där med att de kan trolla med skadade bilar så inet kunden ser något, inte en ÅF i Sverige iaf,.
Användarvisningsbild
av snepo
Derank skrev:Det fins ju inga som helst fördelar med att köpa en beggad bil i 400000k klassen, det är bara nytt som gäller för mig iaf, garantier, få den som jag vill och ingen annnan har fjärtat i förarstolen, billig service, billig försäkring osv
Man kan få en beggad bil som man vill också. Bara välja den som har rätt utrustning,kan ta lite tid dock. Alla är vi ju olika som tur är. Jag har aldrig haft ny bil,kommer aldrig köpa ny bil heller
Då har den kommit....det kom som ett brev på Posten ;-) så de e bara att ringa det går nog bra det med.

Tid beställd redan. Servicekillen sa att endast 0,5% av bilarna är berörda så av ca.127.000 bilar dem har tillverkat är det endast ca.635 bilar som är berörda. Det ser jag som att Volvo gör det väldigt seriöst att återkallar alla dessa bilar för att visa att de är no.1 i säkerhet. Thumbs Up Volvo.
Bilagor
IMG_3768.JPG
IMG_3768.JPG (1.27 MiB) Visad 637 gånger
av Amli
Jag tror inte för en sekund att de tar den dåliga publiciteten detta medför för 635 bilar, det lär vara betydligt fler. Oavsett är det alltid bra när en tillverkare tar sitt ansvar om något är mindre bra och åtgärdar så all heder åt Volvo.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Amli skrev:Jag tror inte för en sekund att de tar den dåliga publiciteten detta medför för 635 bilar, det lär vara betydligt fler. Oavsett är det alltid bra när en tillverkare tar sitt ansvar om något är mindre bra och åtgärdar så all heder åt Volvo.
Jag har svårt att se att det är dålig publicitet att återkalla i vad som verkar vara ett ganska tidigt skede.

Dålig publicitet är GMs tändningslås där de förnekade felet länge trots olyckor och sedan i princip tvingades att göra en pudel.
av Gorban
Volvo är tvingade av amerikanska myndigheter att återkalla så det är inget frivilligt beslut från Volvos sida.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Byt Batteri !

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]