Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej grillchips (faktiskt mina favoriter)
På prislappen står det 473000 med 18 tums vinterdäck och min övriga utrustning,
jag skulle kunna skriva att jag fick 50 procent rabatt men då fick jag inget för min gamla bil,
så det som är viktigt för mig är att mellanpriset är rätt,
jag fick hyfsad rabatt på bilen och hyfsat betalt för den gamla och då blev jag nöjd;)
argasnickaren: Mina med! ;)
Sedär, det var en bra prislapp ja.
Svårt med utrustning tycker jag som idag kör en MY08, en V90 i basutförande skulle ju vara ett enormt lyft redan där men r-design är ett måste, sen panorama och vips så har man dragit iväg som en dåre.. :D
Beställde följande under gårdagen:

S90 T6 AWD R-Design

Bursting blå metallic
Teknikpaket
Dekorinlägg Carbon Fibre
Solgardin i bakdörrar
Aluhjul 5d-ek Svart DC21 (21")
Eluttag 230V bak
I-panelöverdel i läder
Mörkt tonade rutor 5st

Jag ändrade min beställning som jag la 20160509. Från en Inscription till en R-design. Fick leveranstid 20170414...
LorDGusT skrev:Beställde följande under gårdagen:

S90 T6 AWD R-Design

Bursting blå metallic
Teknikpaket
Dekorinlägg Carbon Fibre
Solgardin i bakdörrar
Aluhjul 5d-ek Svart DC21 (21")
Eluttag 230V bak
I-panelöverdel i läder
Mörkt tonade rutor 5st

Jag ändrade min beställning som jag la 20160509. Från en Inscription till en R-design. Fick leveranstid 20170414...
Grattis till en härlig bil! men fyy det är ju nästan ett år bort.. :( :(
Är just den extremt långa leveranstiderna som får mig att tveka på en ny S90, tycker inte man ska behöva vänta mera än 3 till absolut MAX 4 månader på sin bil... Allt annat är inte ok :evil:
Perra79 skrev:Är just den extremt långa leveranstiderna som får mig att tveka på en ny S90, tycker inte man ska behöva vänta mera än 3 till absolut MAX 4 månader på sin bil... Allt annat är inte ok :evil:
Jag håller med, men det märks att bilförsäljningen går på högvarv i hela västvärlden. Mercedes GLC har väl ett års väntetid..
Jag har beställt en V90 D3 Kinetic Business med klimatpaket och lite annat lull-lull. Som privatköpare var bruttopriset 382k och vi blev erbjudna 339k för bilen. Hur stor rabatt får ni som köper på avtal?

Vi har inte kunnat provköra den än och har ångerrätt tills vi får provköra den men det lär bli med en D4 med mer extrautrustning.
Det där är riktigt bra privat-rabatt. Avtal brukar väl ligga runt 8-11%.
Kollar du runt lite i trådarna ser du själv.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 48

Gäller tidigare modeller som jag först[…]

Började med att bilen larmade om låg ba[…]

Koppling föll i golvet

Vanligt fel att slavvylindern vid växell&arin[…]

Volvo V70 årmodell 2000