Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av PstreckG
Davajn skrev:Ska förbi Volvo imorgon och kolla om dom luskat ut varför inga appar går att ladda hem, samt vars spotify har tagit vägen.
Vad sa dom på Volvo?
av Davajn
Fick dåligt om tid så det blev inte av. Har provat ladda hem via internetdelning på telefon samt mitt trådlösa nätverk hemma. Kraschar vid 0% nerladdat och ger ett felmeddelande, som jag inte kan öppna och läsa.

Har ju inte heller spotify i nerladdningslistan så jag antar de är något som ej är uppdaterat.
Användarvisningsbild
av PstreckG
Kraschar? Skärmen slocknar och startar om?
Låter helt klart som att all mjukvara inte har uppdaterats på rätt sätt. Att du inte ser Spotify kan också bero på att alla backend-system inte har rätt information om bilen. Oavsett vad som är fel så är det inte något du kan lösa själv.
Användarvisningsbild
av Olle.H
Fick min uppdaterad idag i samband med service. Appar inkl Spotify funkade att ladda ner och profiler funkar. Men kamera, BLIS och CTA fungerar inte. Knapparna gråa med gul triangel i hörnan. Får bli att ringa teknikern imorgon bitti...

Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
av andreas 80
Har också fått triangel på kamera och BLIS en gång några dagar efter uppdateringen.

Fixade sig efter jag lät bilen vara en stund.
Har inte hänt sen dess, hoppas det håller i sig.
av phenrikand
Min 2016 XC90 har uppdaterats med senaste mjukvaran och nu ar Spotify appen tillganglig i Sensus. Nar jag forsoker logga in med mitt familje premiumkonto laddar den bara i all oandlighet. Finns det nagon losning pa detta? Jag har provat att installera om Spotify men det hjalpte inte. Tack!
av BessoMesso
Hej på er!!!
Idag fick jag min nya xc90 my17. Jag har lagt i simkort och går in på applikationer men inga appar dyker upp? Hur får jag fram Spotify?
Användarvisningsbild
av andreas 80
Först och främst måste du gå in under inställningar -> kommunikation -> Internet via bilmodem och starta igång ditt SIM-kort om du inte redan gjort det.

Sedan så hittar du dina tillgänliga appar när du öppnat "Download Center".
Det skall räcka med det. Fungerar det ändå inte så kan du prova att koppla upp dig med t.ex. en wifi hotspot från telefonen och se om det hjälper.
av BessoMesso
HEjsan!
Vet ni hur man gör spellistor i offline läge?
Har letat men hittar ingenting
Köpråd XC60 T8 -18/19

När ska kamrem bytas, har läst att det s[…]

Fixat en vårtvätt och bytt till textilm[…]

Ja så skall det se ut som jag minns. Skadar[…]

OM RYSSEN KOMMER

Visst är det jobbigt när det blir tomt i[…]