Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V9097
grillchips skrev:Och bara för att diskutera lite gällande "läckan", vad tänker ni om punkterna som nämns?
Skärmavbild 2016-01-03 kl. 16.29.26.png
1. Skulle antennen vara delvis transparent? Jag ser inte det
2. Jag ser linjen, men kan inte utesluta att denna finns även på passagerarsidan. Det skulle även kunna vara ett föremål utanför bilen som syns genom rutan.
3. Det är så Volvo valt att designa bilen. Skitfult enligt mig, men det stämmer med modellbilen, Concept estate och S90.
4. Det är bara ljusrörsbelysningen ser gör att det ser ut så.
5. Inte alls, Volvo blandar och ger friskt mellan svart, silk och krom även på nuvarande modeller.

Jag är helt övertygad om att detta är The real deal, men jag önskade mig ett annat utseende. Varken S90 eller V90 väcker habegär. När XC90 kom kände jag mig trygg, den designen visade på styrka i Volvogenerna. Tyvärr känns det som lite typiskt Volvo, man bygger en jättefin bil och sen räckte inte pengarna till att göra ett snyggt bakparti.
Jag äger själv en V70, men har aldrig kommit överens med baklysenas design. Och jag tror dess design är anledningen till att V70 sålt dåligt internationellt.
Jag hoppas givetvis att V90 gör succé, men jag förstår ändå inte varför Volvo i land krånglar tilldesignen
av Yaniz
grillchips skrev:Och bara för att diskutera lite gällande "läckan", vad tänker ni om punkterna som nämns?
Skärmavbild 2016-01-03 kl. 16.29.26.png
Jag är benägen att hålla med om att det kan vara en photoshopprodukt på följande grunder:

1) Fotografen syns i spegeln. Vem är så dum att han avslöjar sig på det viset?

2) Föråldrad omodern ful design på bakpartiet. Jag tror mer på de tunnare bakljusen som följer bakbartiets yttre linjer och som figurerar på nätet. Den designen tycker jag personligen är oerhört minimalistisk och snygg. Mer i paritet med nordisk formgivning.
av Sharkbait
andersuw skrev:
Lövet skrev:Märkligt att det ska vara så svårt att inse att man säljer fler bilar på att bilen är snygg än att man kan lasta in ett kylskåp baktill? Folk skiter i sånt och köper hemkörning istället numera. Tider ändras.
Hmm. Är det därför V70/XC70 är Sveriges mest sålda bil? Är det därför det säljs runt 50 gånger så många V70/XC70 som S80 här i landet? Och är det därför så många svenskar föredrar en kombi framför en sedan i största allmänhet?
Nu kommer du få ett svar att Sveriges kunder inte har någon betydelse längre. Sverige är ett plutt land som inte har någon betydelse när större marknader ska erövras.

"(Placering, modell, antal registreringar, förändring jämfört med mars 2014)

1. Volvo V70, 2 662, +32,6
2. VW Golf, 1 831, +34,1
3. VW Passat, 1 594, +50,5
4. Volvo S/V60, 1 265, +3,4
5. Volvo XC60, 1 239, +30,6
6. Toyota Auris, 1 076, +68,8
7. Volvo V40, 967, +38,9
8. Nissan Qashqai, 616, +37,5
9. Kia Cee´d, 534, -13,7
10. BMW 3-serie, 497, -12,7
11. Audi A6, 475, +100,4
12. Skoda Octavia, 471, +64,1
13. BMW 5-serie, 432, -22,7
14. Audi A4, 420, -18,1
15. Peugeot 308, 403, +233,0
16. Skoda Fabia, 397, +39,8
17. Renault Captur, 396, +44,5
18. Renault Clio, 393, +7,4
19. Fiat Ducato, 377, +33,2
20. Toyota Yaris, 367, -25,7
21. VW Tiguan, 321, +78,3
22. Kia Sportage, 318, -7,3
23. Ford Focus, 294, -42,9
24. VW Polo, 274, -43,4
25. Honda CR-V, 268, +78,1
"

http://www.vibilagare.se/nyheter/toppli ... da-bilarna
Användarvisningsbild
av Micce1980
Sharkbait skrev:
Nu kommer du få ett svar att Sveriges kunder inte har någon betydelse längre. Sverige är ett plutt land som inte har någon betydelse när större marknader ska erövras
Rätt osant skulle hag säga, Sverige är ett testlabd för många produkter, går det här går det på de många, många fler ställen. Vet iaf några världsföretag som testkör ett kvartal eller mer här innan det släpps i övriga Europa och så vidare. Men där emot är vi en rätt liten marknad som man inte oftast tar sig råd att göra renodlad reklam med mera för.
av Sharkbait
Micce1980 skrev:
Sharkbait skrev:
Nu kommer du få ett svar att Sveriges kunder inte har någon betydelse längre. Sverige är ett plutt land som inte har någon betydelse när större marknader ska erövras
Rätt osant skulle hag säga, Sverige är ett testlabd för många produkter, går det här går det på de många, många fler ställen. Vet iaf några världsföretag som testkör ett kvartal eller mer här innan det släpps i övriga Europa och så vidare. Men där emot är vi en rätt liten marknad som man inte oftast tar sig råd att göra renodlad reklam med mera för.

Var inte så jag menade. Att olika företag testkör sina bilar i Sverige pratar jag inte om.

Volvo har varit ett svenskt märke med "svensk" design. OM detta är V90 så anser jag att Volvo börjar tappa sina gener i jakten efter fler sålda bilar i EU, USA och Asien. Detta genom att härma tyskarna sedan anspela på att det är nordisk design. Tidigare har den svenska marknaden haft större betydelse för Volvo men nu när man skall ta över världen och konkurrerar mot tyskarna så tappar man det "svenska" enligt mig.

Att gå från "rak" bagagelucka till 45 grader bagagelucka är lite väl magstarkt enligt mig. Anser detta är ett desperat försök att ta den enkla vägen och kopiera tyskarna för att sälja mera bilar. På köpet får man sämre bagageutrymme.

Nya Passaten som är större än tidigare generation och är den största konkurrenten till Volvo V70 idag kan få flera kunder i framtiden.
av perhall
Yaniz skrev:Jag tycker rent ut sagt att den är skitful. Nästa bil blir ingen Volvo, det har jag bestämt mig för sedan länge (förvisso av andra skäl såsom kvalitet i paritet med Fiat och Dacia). Min Ford som det står Volvo V70 på är den sämsta bil jag haft i min ägo. Det enda jag är nöjd med är motorn, resten är skit. Aldrig mer Volvo för min del. Har bl a en riktig Volvo (940 från 1992 med över 35.000 mil på mätaren) och som inte haft 10% av alla fel som Ford V70 -08 med drygt 13.000 mil behagat prestera. Kom inte och säg att det inte var bättre förr!
Kvaliteten i VOlvo är utmärkt. Det intressanta är ju hur den är generellt, inte för en enskild bil. Min Audi har krånglat mycket mer än fyra av mina fem senaste Volvo (en av dem krånglade mycket också). Men faktum kvarstår: Audi A6 4G är bästa långtestbil nånsin i tyska auto motor & sport liksom i tyska Autobild.

Om man vill ha lite krångel och bra kvalitet så bör man gå på generella kvalitetssignaler, Volvo S60/V60 är t ex bästa mellanklassabil enligt tyska DEKRA med 15 miljoner tester i databasen..
PH
Användarvisningsbild
av TommyP86
andersuw skrev:
Lövet skrev:Märkligt att det ska vara så svårt att inse att man säljer fler bilar på att bilen är snygg än att man kan lasta in ett kylskåp baktill? Folk skiter i sånt och köper hemkörning istället numera. Tider ändras.
Hmm. Är det därför V70/XC70 är Sveriges mest sålda bil? Är det därför det säljs runt 50 gånger så många V70/XC70 som S80 här i landet? Och är det därför så många svenskar föredrar en kombi framför en sedan i största allmänhet?
Sverige är inte stort du.
av Yaniz
perhall skrev:
Yaniz skrev:Jag tycker rent ut sagt att den är skitful. Nästa bil blir ingen Volvo, det har jag bestämt mig för sedan länge (förvisso av andra skäl såsom kvalitet i paritet med Fiat och Dacia). Min Ford som det står Volvo V70 på är den sämsta bil jag haft i min ägo. Det enda jag är nöjd med är motorn, resten är skit. Aldrig mer Volvo för min del. Har bl a en riktig Volvo (940 från 1992 med över 35.000 mil på mätaren) och som inte haft 10% av alla fel som Ford V70 -08 med drygt 13.000 mil behagat prestera. Kom inte och säg att det inte var bättre förr!
Kvaliteten i VOlvo är utmärkt. Det intressanta är ju hur den är generellt, inte för en enskild bil. Min Audi har krånglat mycket mer än fyra av mina fem senaste Volvo (en av dem krånglade mycket också). Men faktum kvarstår: Audi A6 4G är bästa långtestbil nånsin i tyska auto motor & sport liksom i tyska Autobild.

Om man vill ha lite krångel och bra kvalitet så bör man gå på generella kvalitetssignaler, Volvo S60/V60 är t ex bästa mellanklassabil enligt tyska DEKRA med 15 miljoner tester i databasen..
PH
Började det nya året med att oljefilterhuset med integrerad oljefälla klappade ihop. Bilen tjuter som en stucken gris. Var inne på lokala märkesverkstaden som hävdade att det var ett MYCKET ovanligt fel på en Ford V70. Kostnad 2500 för oljefällan + 3000 för arbete. Det känns som att det enda jag inte bytt på denna Ford V70 är lacken och antennen på taket, men det kommer väl i sinom tid ...
av Lövet
TommyP86 skrev:
andersuw skrev:
Sverige är inte stort du.
Det var en väldigt konstig jämförelse som görs ovan. Det säljs definitivt inte 50ggr fler V70 än 5-serie kombi, Passat och A6 på världsmarknaden. Det lär vara en betydligt viktigare jämförelse för Volvo än mot en (dessutom dyrare!) sedan.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 34
D4 VEA dricker olja

Bläddrar du ner till bilderna i detta inl&aum[…]

Ok, tack för svar! Då skall jag googla[…]

Jag handlar numera på www.trodo.se. Där[…]

Läckage kylarvätska