Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sparcler
XC90_Executive skrev:När blir det leverans Sparcler? :D
I mitten på mars ska min T8:a levereras enligt handlaren... Den blir en R-design med 22":or och running board. Det har varit en lång väntan! ;)
av Amli
XC90 blir verkligen sjukt snygg i R-design. Jag trodde jag skulle tycka det skulle se lite vulgärt ut med 22" fälgarna men nu efter att ha sett en hel del på vägarna tycker den ser ruggigt bra ut med dessa.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Sparcler skrev:I mitten på mars ska min T8:a levereras enligt handlaren... Den blir en R-design med 22":or och running board. Det har varit en lång väntan! ;)
Härligt! :D När beställde du?
Användarvisningsbild
av Sparcler
XC90_Executive skrev:Härligt! :D När beställde du?
I mitten på september la vi beställningen. Deras första uppskattning var före midsommar om vi hade tur. Så mars är ju betydligt bättre! Den låses för ändringar 21:a januari så sen går den väl in i slutplanering för produktion hoppas jag.
Användarvisningsbild
av City69
Oj. Kanske dags att beställa för mig då. Min förmånsbil "ska" bytas i december 2016. Gör ju inget om man får den nya tidigare. Bilia sa att leverans blir typ augusti/september om man beställer nu
Användarvisningsbild
av Sparcler
XC90_Executive skrev:Min låses också då och jag beställde i januari 2015 :-O) ?:-/ (S)
Oj! Ska jag bli orolig eller ska du bli sur?

Tror problemet har varit att de inte tillverkat T8:or för Sverige först nu snarare än att det har varit många i kö. All allokering gick väl till Holland för att deras superpremie för hybrider skulle upphöra vid nyår och Volvo ville fylla behovet innan det var för sent.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Det är nog jag som ska bli sur på Volvo :wink:

Jag förstår mig ändå inte riktigt på det. Har sett några som beställt ett par månader efter mig som redan fått hämta ut i Sverige. Möjligt att utrustningen kan fördröja. Har kryssat i allt. Även USA har gått ordentligt före i orderböckerna, trots att många står still i USA pga miljöcertifieringar som ännu inte är klara.
av Amli
Jag förstår din frustration. Du ska inte behöva vänta så länge extra för att du valt till mer extra utrustning. Ok, någon vecka eller så men inte flera månader.
Om något tycker jag du ska premieras som bokade så långt i förväg och dessutom en fullmatad modell. Dåligt.

Hej! Hur får man varvräknaren att funk[…]

Intressant berätta mer... kunde du smö[…]

Det går, men det ända "rätta&[…]

https://aeromotors.se/kataloog/article/7163682/p-8[…]