Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bjornw
fredrikwt skrev: Var och en får ju välja hur man värderar information och vart man lägger sina 700k+. Jag behöver inte underbygga mer än så, trådskaparen frågade ju om XC90 eller nåt annat, jag skulle just nu välja nåt annat... Volvo kommer säkert till rätta med sina problem och kunderna kommer säkerligen kompenseras, men personligen tycker jag det är besvärligt att åka fram och tillbaka till verkstad oavsett.
Naturligtvis står det alla fritt att välja, men det handlar väl mest om vanlig sund källkritik, "min kompis/kollega sa att ..." väger i min värld inte speciellt tungt om det inte går att underbygga på fler sätt. Samma sak att en eller några bilar går problemfritt, säger inte något om alla bilar men är ju kul för dess ägare.

Sedan är det som PH och Amli säger, problembarnen är färre nu för tiden och kvaliteten är generellt rätt hög.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Amli skrev:Med risk för att låta dryg, har du någonsin haft en Volvo som krånglat? ;-//
Defintivt :wink: Även haft en som blev tillbakaköpt pga alla problem! Tro det eller ej :wink:
Användarvisningsbild
av PärM
Har läst och videosett säkert 50 provkörningar och jämförelsetester med XC90 (mot X5, Q7 och olika LR-produkter) senaste månaderna och är rimligt övertygad om att Volvo med den nya XC90 lyckats skapa en sensationellt konkurrenskraftig, modern och praktisk produkt. Finns naturligtvis frågetecken kring motorkraft i D5 och T6 samt teknikmognad i T8 men XC90:s fördelar och styrkor överskuggar dessa med god marginal. Dock är bilen inte bara helt ny och nyskapande utan Volvos utvecklingsresurser också förhållandevis begränsade. Kvalitetsfrågor kommer dämed att uppstå även om jag inte finner de båda recalls vi sett hittills överdrivet oroväckande.

Jag provkörde och provsatt en hel hög […]

Solenoid b4b

Glapp kan vara så enkelt som en dålig […]

XC60 T8 Polestar Engineered MY21 och nyare har en […]

Kod: ECM-720A Definition: Startspärrkommunika[…]