Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nordan
Såg en T8 taxi på landvetter idag.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Kan man verkligen få ekonomi att köra xc90 som taxi? :shock: Vilket bolag va det?
av HVTH
simonhalmstad skrev:Kan man verkligen få ekonomi att köra xc90 som taxi? :shock: Vilket bolag va det?
AB Volvo har ett företag som heter Volvo Logistics, de kör nya högspecade volvobilar för höga volvochefer och VIP kunder samt intern logistik (taxireggade). Kan ha vart dom.
av Nordan
Det var VIP taxi. Kan ha varit en provbil. Volvo Logistics bedriver ingen taxiverksamhet längre.
av beme
Enligt sidan MyVolvo går det inte att bygga en XC90 med T8. Volvos besked är följande: "T8 ÄR SLUTSÅLD PÅ MODELLÅR 2016. KONTAKTA DIN VOLVOHANDLARE FÖR INFORMATION OM PRISER OCH SPECIFIKATION OM MODELLÄR 2017."
av wolv
Hämtade ut min T8 i lördags. Vilken härlig bil! Elmotor och bensinmotor jobbar tillsammans på ett suveränt sätt. Bensinmotorn i sig självt är mycket trevligare än jag hade vågat hoppas på. Den hörs i princip inte och har en bra respons! Körde Dalarna-Norrköping med tomt batteri till att börja med. Landade på 0.89l/mil i förbrukning.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Grattis! Jag blir bara så konfunderad hur det kan gå!? :shock: Beställd 6 månader efter min och leverans 2 månader innan...
av wolv
XC90_Executive skrev:Grattis! Jag blir bara så konfunderad hur det kan gå!? :shock: Beställd 6 månader efter min och leverans 2 månader innan...
Tack! Det är väldigt märkligt med leveranstiden...lider med dig.
Igår var familjen ute på en runda på nästan 5 mil. Stödladdade lite vid ett shoppingcenter medans vi handlade några klappar och kom hem med en bensinförbrukning på 0.23l/mil! 8)
av XC90freak
Mm, kan bara hålla med att det är konstigt att en del får sina nu? Beställde som bekant i Oktober 2014, och leveransen går inte ens att hitta än i min volvo sidan.
Det måste ju ha med nivån av extra utrustning att göra?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]