Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Oldman99
Det konstiga är att om man bygger en V90 på http://www.volvocars.com/uk (England) så finns Homelink backspegel som option för 220 pund. Vi i Sverige måste köpa det som tillbehör i efterhand. Är det förresten någon som lyckats hitta ett pris på det?
Användarvisningsbild
av Perra83
AKarlsson skrev:Köp gogogate istället. App i telefonen är mycket praktiskt
Den funkar fint eller fram tills ja bytte telefon. Nu får jag den bara att fungera över wifi men inte på mobilnätet.
Fungerar det för dig?
av SundanceKid
Vilka motorer funkar gogogate till? Har en Marantec.

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Perra83
Det den gör är att styra porten antingen upp eller ned. Du kopplar in den med två kablar precis som en strömställare på väggen med återfjädrande knapp.
Portmotorn har säkert några plintar för tillbehör.
av Jacobsson
XC90_Executive skrev:Jag tänkte även ta "Red Key", så ingen kan busköra den när jag lämnar den till verkstan osv 8) :wink:
Jag kör med fordonsspårning, den är alltid aktiv men vid service ställer jag in den med snävare gränser. All så kallad buskörning kommer upp direkt i telefonen. När bilen hämtas vet jag vad den varit med om som onormalt höga hastigheter, inbromsningar eller distanser.
Tidigare har jag haft problem med märkesverkstäder för andra märken men på bilia har jag inte haft problem.

Byt Batteri !

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]