Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V60D5AWDPolestar
Är inne på simonhalmstads linje, tycker gamlinger ser tuffare ut, alla gånger när jag ser nya på bild
tycker jag att den ser ut att ha låg markfrigång för att vara en SUV. Någon som vet vad skillnaden
I markfrigång är mellan gamla och nya?
Användarvisningsbild
av P210
Är inte heller direkt övertygad om utseendet på den nya XC90, vet att jag jämförde den första XC90:n med BMW X5:an och då BMW:n upplevdes bred och fet bakifrån såg XC90:n mer smal och hög ut, främst pga catwalken och de höga bakljusen, men den nya ??:-/
Bild

Men den gamla tycker jag har mer pondus och studs i linjerna, den nya tyckte jag först var lika slätstruken som en VW Tiguan.
SUV-stuket är borta, liknar mer en nertyngd Lincoln Navigator eller något annat tungt jänkejärn..
Bild
av s6025t
Den nya XC90 har mer markfrigång 238mm med standardchassi gamla XC90 har 218mm markfrigång den nya har luftfjädring som tillval då går det höja sänka bilen 40mm 227-267mm markfrigång den kan sänkas 40mm när den står still för att underlätta in/ur steg i bilen därav ser en del bilar låga ut på bild när de står still
https://www.media.volvocars.com/global/ ... ifications
https://www.media.volvocars.com/global/ ... ifications
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Tycker den ser grymt fet och elegant ut i verkligheten. Range Rover-känsla!

Tycker den ser trevlig ut på bild med! Detta är dock R-design.
DSC04128.jpg
DSC04128.jpg (299.6 KiB) Visad 841 gånger
Användarvisningsbild
av grillchips
Jag är tveksam till baken men fronten älskar jag. Otroligt snygg uppgradering.
Men sedan har jag ju inte sett kärran IRL ännu så det finns nog rum för ändring.

Edit:
Och ja, jag hade nog gärna sett en mer "satt" och krallig kropp likt X5an på bilden ovan. Ser riktigt pampigt ut.
av Nicco
Ska det vara någon slags happening i Stockholm för nya XC90 i dagarna? Har inte sett bilar i Stockholmsområdet annat än i showroom men i morse rullade två stycken på essingeleden.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Körde också å snoka på en testvechile ikväll;)

BildBildBild
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9

Timer wrap-around är ett känt begrepp bl[…]

Kan bromsoken glida fritt på glidpinnar och […]

OM RYSSEN KOMMER

+20 miljoner svalt ihjäl i Sovjet/Ryssland[…]