Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av guldbajare
Ja hade det funnits till styling kitet så hade det varit givet. En miss helt klart gr0n Volvos sida..

Skickat från min SM-G928F via Tapatalk
av S90D5AWDRdesign
Snygg! R-design är en riktig hit på S/V90 och speciellt på S90.
Tycker också att röd och vit metallic är de enda färgerna som passar V90, ber om ursäkt till er som valt andra färger. Svart tycker jag ger bilen en intryck av padda, platt och tung. visst är det bra att vi har olika smak!

Vit metallic på en S90 R-design är grymt, fälgar, grill och andra plastdetaljer kontrasterar snyggt och att R-design dessutom är sänkt gör den extra vass.

Och, jag vet att vi har olika smak och att vi alla är stolta och glada över våra konfiurationer.
av guldbajare
Här kommer ett par kompletterande bilder på min V90 D5 AWD.
Tillbehörsfälgarna gör sig oerhört bra på bilen.. :)BildBildBildBild

Skickat från min SM-G928F via Tapatalk
Användarvisningsbild
av fjohan82
Håller med, riktigt snygg kärra! :D
av pwillow
Provkörde denna D4a idag!
Inga egentliga problem med komforten men ändå en väldigt stor skillnad jämfört men vanliga V90. Provkörde en vanlig precis efteråt och svårt att peka på exakta detaljer men den upplevdes mer bekväm. Dock skall påpekas att den hade 17-tums fälgar medans R-designen hade 21-tums. Så mycket möjligt att stor skillnad låg där.
Sen kändes sportstolen lite trängre såklart men frågan är hur det upplevs på längre sträckor, någon som kan ge input där?

Sen måste jag erkänna att jag fick ett fånigt leende när jag fick nyckeln i handen, känslan på det perforerade lädret är underbart :)

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
av Perra83
R-Design är så mycket snyggare. Jag dreglade länge på en i dag vid Rejmes i Örebro. En D4 det med så jag ville inte ens provköra.
Användarvisningsbild
av grillchips
R-design kräver dock sin färg för att funka tycker jag. Det är fortfarande något med formgivningen i fronten som känns off och jag tror fasen jag hade valt en Inscription med större fälgar, stylekit osv framför en r-design.

Men... Det är precis som med S90. Den måste nästan vara svart, ha de stora tillbehörsfälgarna, tonade rutor, stylekit etc. Då ser den riktigt bossig och vräkig ut.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
Spoiler »
En fråga...
Tycker du inte att de behövs bak?

Jag har bak idag, på en ganska mörk bil, men nästa blir nog vit och då är det snyggare utan. Är därför nyfiken på om de behövs bak för min egen skull, eller om det bara är för bilar bakom mig.

Fram kommer jag att ha för att spara lacken på sidorna..
Användarvisningsbild
av grillchips
Bakstöten riskerar ju att bli ganska blästrad den med men visst hjälper det till viss del mot de bakomvarande fordonen också.
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
Dragvikt 850 vs. 940?

Förstärkningssats fanns till 850. Med de[…]

Byta bromsok bak v50 d3 2012

ha inte handbromsen åtdragen, och peta loss […]

Vi har 100 mil enkel väg till vår somm[…]

Vilken bränslebox passar?