Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

extragloves skrev:Vet någon om leveranstiden påverkas av att byta färg? Ligger på v5 nu och har fått för mig att jag ska byta bort Bright Silver efter att jag läst lite kommentarer här på forumet. Bilen är en V90 R-design.

Har inte varit och kollat på V90 live så det ska jag självklart göra, men om ni vet att det innebär en försenad leverans kan jag lika gärna skita i det
Tycker bright silver passar riktigt bra på R-design!
Känns ju som den klart enklaste färgen att hålla snygg också. Min V70 e silver och det ska till rejält med smuts innan det syns.
Angående R-design och rattvärme så har jag inte kunnat släppa det.
Jag har på nytt mejlat volvo:

"Hej igen,
För närvarande är detta en kombination som inte är möjlig.
Vi kan inte säga hur det kommer att bli framöver – men i nuläget så går det alltså inte att beställa.
Ha en bra dag!"

De här står på volvos tillbehörssida angående sportratt läder:
IMG_0841.PNG
IMG_0841.PNG (206.12 KiB) Visad 520 gånger
Var även inne på Volvo showroom i Kungsträdgården i veckan och dom hade inte hört någonting om att det skulle fungera.

Jag vågar inte chansa och har beställt min bil utan rattvärme då jag mycket hellre har växlingspaddlar och R-design ratt.
Ville bara informera er som haft säljare som sagt att de ska fungera, då jag själv hade blivit väldigt sur om jag inte får de jag beställt när bilen väl kommer.
Jag kommer fortsätta undersöka saken fram tills att min bil låses för ändringar v49 och kommer direkt att erkänna att jag haft fel om de visar sig att de går att kombinera.
Har själv kontaktat volvo kund support för två veckor sedan eftersom dom inte har ändrat på bygg volvo men trots ett mail och fyra samtal har jag inte fått svar ännu, dom lovar varje gång ett svar under dagen men än har det inte hänt, när jag får svar skriver jag vad det blev
Det går att välja sportratt och rattvärme även till V90 utan r-design i bygg din bil, antar att det är samma ratt som r-design? Det har jag valt till min inscription. Kommer den utan rattvärme får dom byta ratt.
Vi får våran v90 r-design V6. Och jag har bett min säljare (som jag förövrigt känner) att verkligen kolla upp det här ordentligt. Han kollade upp det och hävdar fortfarande att det inte går att kombinera r-ratt och värme. Vi väljer värme före r-ratten. Men det här stör mig jävligt mycket.
Kanske någon här som jobbar på Torslanda, som vet vad som verkligen monteras i bilarna som byggs (gällande rattvärmen...)
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 48
Tysta sommardäck V90

Hade Pirelli P-Zero innan jag i våra kö[…]

Har du kollat om fläkten går tungt? Om […]

Hej, har tömt ut och torkat upp ca 4 liter va[…]

[color=#FF[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[…]