Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av j6071219
Ngn här som besitter med lite info om hur det ser ut med leveranstider för nybeställd D5'a nu?
Handlare sa allt från oktober till december..lite stort spann kan ja tycka :)
av j6071219
HerrDödén skrev:September är det sagt. Beställde igår.
Oj det lät jävligt optimistiskt om jag ska vara ärlig.
Men vilken ÅF å vilken del av landet?

D5 för dig också?
av Smokie1996
Tror det ha lite med paket att göra också. Beställde min i slutet av maj. Då fick jag v 38. Sen la jag till loungepaket i början av juni, nu står det v 44. Det är en D5
av HerrDödén
j6071219 skrev:
HerrDödén skrev:September är det sagt. Beställde igår.
Oj det lät jävligt optimistiskt om jag ska vara ärlig.
Men vilken ÅF å vilken del av landet?

D5 för dig också?
Uppsala. D5 stämmer.
av AKarlsson
Hur rör sig era leveranstider och hur ofta uppdateras statusen? Första uppdateringen fick jag tidigarelagt från V39->V36 men sedan har det rört sig en vecka i taget vid de senaste uppdateringarna till V38. 7/7 gjordes senaste uppdateringen. Fasar över att det kommer flyttas fram vid nästa uppdatering så man är tillbaka på V39. Hade helst sett att de tidigarelagt den till nästa vecka :lol:
av AKarlsson
AKarlsson skrev:Hur rör sig era leveranstider och hur ofta uppdateras statusen? Första uppdateringen fick jag tidigarelagt från V39->V36 men sedan har det rört sig en vecka i taget vid de senaste uppdateringarna till V38. 7/7 gjordes senaste uppdateringen. Fasar över att det kommer flyttas fram vid nästa uppdatering så man är tillbaka på V39. Hade helst sett att de tidigarelagt den till nästa vecka :lol:
Fortfarande kvar på v38. Är det när bilen går från Volvo till ÅF?
av j6071219
AKarlsson skrev:Hur rör sig era leveranstider och hur ofta uppdateras statusen? Första uppdateringen fick jag tidigarelagt från V39->V36 men sedan har det rört sig en vecka i taget vid de senaste uppdateringarna till V38. 7/7 gjordes senaste uppdateringen. Fasar över att det kommer flyttas fram vid nästa uppdatering så man är tillbaka på V39. Hade helst sett att de tidigarelagt den till nästa vecka :lol:
Min står kvar på v44 sen 30e juni
av AKarlsson
Grängesdanne skrev:Jag beställde min XC90 T6 3 mars och ska få den 23 oktober. Nästan 8 månaders väntetid, inte klokt. :cry:
Ja, 2 månader mer än en d5 då. Hur vet du exakt datum? För mig står bara veckonummer.
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 44

Tråkigt att se, och höra, men dessv&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Hade Pirelli P-Zero innan jag i våra kö[…]

Har du kollat om fläkten går tungt? Om […]

Hej, har tömt ut och torkat upp ca 4 liter va[…]