Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
#1433820
Över nollan en vecka eller två var ju en fröjd. Inatt: -3 och stendöd höger bakdörr. I don't even... :nerd:
av HHALLDEN
#1433914
Fick mina bakre kistor bytta idag till en bättre variant som tydligen redan sitter i framdörrarna. Volvo har alltså valt olika låskistor bak och fram
Användarvisningsbild
av bem
#1434282
KnotVillage skrev: fre 05 mar 2021, 20:22 Kanske är bättre kvalite fram då dom används oftare.
Jag skulle vilja sett hur länge Volvoägare med låskiste-problem (a la bakdörrar) även på FRAMdörrarna stått ut...
Krypa fram till förarplatsen via baksätet där man inte kommer in via bakdörrarna, nä jag menar via bakluckan, det hade väl troligen gått.
Känner jag mig själv skulle jag kanske stått ut en dag eller två.
Hoppas min nya Volvo som skall levereras vecka 21 har de förbättrade låskistorna även på bakdörrarna. Vi får väl se.
Bo
av least
#1434329
Skulle vara intressant att höra hur vanligt detta fel är på bilar med 4-zons klimat.
Med fler utsläpp för värme så bör även bakdörrarna hålla sig varmare/torrare.
av KnotVillage
#1434332
Det sitter alldeles för långt in för att påverka. Finns ju golv/fönster ventilation på alla bilar och problemet är att låset sitter så långt ut i dörren att värmen i bilen inte räcker till. Jag hade bilen bilen igång, med värmaren samt en 2000w fläkt i bakluckan i 45min utan att det gjorde någon skillnad. Måste man in är det bästa att ta en varmluftspistol och blåsa i dörrspringan.
Användarvisningsbild
av na96gen
#1434344
least skrev: mån 08 mar 2021, 08:33 Skulle vara intressant att höra hur vanligt detta fel är på bilar med 4-zons klimat.
Med fler utsläpp för värme så bör även bakdörrarna hålla sig varmare/torrare.
Jag har det men har haft problemet.

Är det inte mest ett problem om bilen står utomhus och inte i värme samt körs för lite/korta sträckor OCH att man kör med värmaren som trycker kondensen ut från kupén men även in i låskistorna. Så har jag fattat det från min PT. Finns säkert varianter på detta..
av least
#1434345
Kondensen genom dörrarna? Luften ventileras ut genom de avsedda öppningarna i bilens bakvagn.
Men det skulle självklart kunna ske en felaktig ventilering om dessa öppningar var stängda.
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 37

Sexy Womans from your city

Problem med tomgång

Kolla på förgasaren, du har förmod[…]

Bör man inte kunna ta denna del via maskinska[…]

Lossa bromsskivor bak XC90

Ok. Ska försöka igen närmast dagarn[…]