Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ehp
Hallelujah moment, blev medlem här igår, och idag uppdaterades det äntligen med datum på "min Volvo", dock utan ändring av lev datum. Kanske en slump eller Volvo tjuv tittar på våra kommentarer :D
@Matthh, tror du har rätt att "Det betyder med all säkerhet att ingenting som påverkar din order har hänt och den preliminära planeringen ligger fast". Vecka 6 har varit lev. datum från första början
av lochmann
LexV90 skrev:
filippb skrev:
lochmann skrev:Jag undrar om du vet om detta med insynsskyddet är en allmän kompensation eller bara på ditt ex?
Fick tydligen också automatiskt insynsskydd utan att ha beställt det. Trodde först att det var trasigt eftersom jag inte förstod hur man skulle fixera det i stängt läge.

Min säljare nämnde aldrig något om det men det verkar alltså stämma i åtminstone 2 fall
Nu när jag läser detta så inser jag att det nog är likadant på min Momentum. Jag har inte beställt till automatiskt insynsskydd och blev nog lika förvirrad som dig när jag försökte fästa det i stängt läge och det bara gled upp i skårorna.
Tänkte inte mer på det sen utan antog att det väl ingick som standard men så verkar det inte vara. Det går ju helt automatiskt mellan stängt läge och lastläge så det borde vara det de kallar automatiskt insynsskydd.
Kul för er, själv fick jag helmanuellt, det heter dock semiautomatiskt enligt standardutrsutning :???:
av Volvovirgin
Min v90 d5 har blitt flyttet fra Feb/mars til 12 desember. Meget hyggelig nyhet, men litt synd alle endringer er låst.
Användarvisningsbild
av Derank
LexV90 skrev:
filippb skrev:
lochmann skrev:Jag undrar om du vet om detta med insynsskyddet är en allmän kompensation eller bara på ditt ex?
Fick tydligen också automatiskt insynsskydd utan att ha beställt det. Trodde först att det var trasigt eftersom jag inte förstod hur man skulle fixera det i stängt läge.

Min säljare nämnde aldrig något om det men det verkar alltså stämma i åtminstone 2 fall
Nu när jag läser detta så inser jag att det nog är likadant på min Momentum. Jag har inte beställt till automatiskt insynsskydd och blev nog lika förvirrad som dig när jag försökte fästa det i stängt läge och det bara gled upp i skårorna.
Tänkte inte mer på det sen utan antog att det väl ingick som standard men så verkar det inte vara. Det går ju helt automatiskt mellan stängt läge och lastläge så det borde vara det de kallar automatiskt insynsskydd.
Det är standard
av Gorban
Derank skrev:
LexV90 skrev:
filippb skrev:
Det är standard
Är automatiskt insynsskydd standard? Jag fick då betala extra för det. I Bygg din Volvo kostar det 3900:-
av lochmann
Gorban skrev:
Det är standard[/quote][/quote]

Är automatiskt insynsskydd standard? Jag fick då betala extra för det. I Bygg din Volvo kostar det 3900:-[/quote]

Jag beställde det inte och fick det inte heller på min momentum så jag har svårt att tro det är standard. Men det kanske är ändrat, surt i så fall för oss som beställde tidigt och blev utan, alt. fick betala för det...
av Volvovirgin
Etter mye venting står endelig min V90 D5 inscription på parkeringsplassen til ÅF.
Digg å se sportsratt med paddles for første gang in real life på V90, håper bare varme i rattet også fungerer.
Alle dører og lister passet perfekt på min, men det var 3 andre biler på plassen med skjevheter på høyre bakdør.
Min er levert med 18" hjul istedenfor 19" som jeg skal bruke til vinterhjul og da var bilen mye lavere enn en v90 med 20" som stod litt bortenfor. Måtte faktisk dobbeltsjekke at det ikke var en v90cc jeg så på, siden den virket så høy.
av Gorban
Volvovirgin skrev:Etter mye venting står endelig min V90 D5 inscription på parkeringsplassen til ÅF.
Digg å se sportsratt med paddles for første gang in real life på V90, håper bare varme i rattet også fungerer.
Alle dører og lister passet perfekt på min, men det var 3 andre biler på plassen med skjevheter på høyre bakdør.
Min er levert med 18" hjul istedenfor 19" som jeg skal bruke til vinterhjul og da var bilen mye lavere enn en v90 med 20" som stod litt bortenfor. Måtte faktisk dobbeltsjekke at det ikke var en v90cc jeg så på, siden den virket så høy.
Det bör inte vara någon större skillnad i höjd på bilarna. Rullomkretsen får ju inte skilja mer än någon enstaka procent på bilarnas hjul.

För övrigt så borde Volvo skicka killen som monterar höger bakdörr på omskolning så att han kan göra jobbet rätt. :D
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33

Hej Jag behöver tips på dels om det &au[…]

Vibration Volvo 940 automat.

Är bilen sänkt, alltså rejält[…]

snö

Jaha, så var vintern slut.... Idag nu 08:[…]

FJärrstarta hybridbilar?