Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1142356
poseidon skrev:Vi hade 18% på VW när vi kunde välja de bilarna. NU har företaget bytt till BMW och Ford.....
Jo ramavtal finns det gott om. Men det går som sagt inte att utnyttja dom för privatköp . Inte på företaget jag är anställd på iaf.
#1142413
Om man gör ett inbyte så är det mellanskillnaden som är intressant, kanske lite mera rabatt på bilen inkl. tillbehör och mindre för inbytesbilen, eller tvärt om. Många anger procentsatser här men utan att ta med helheten av inbytesbil blir det missvisande.
Har man förmånsbil så är det lite annorlunda då man har förmånsvärdet att ta hänsyn till och handlaren betalar väl någon form av listpris för inbytet, kanske med lite avdrag för visst onormalt slitage "om det skulle finnas".
#1143883
Satan vad det drar iväg när man lägger på lite lulllull man vill ha.. Bilpriset på 378k efter rabatt känns ju riktigt bra.. Sen går det åt helvete!!
#1143908
Beställde min nya tjänstebil i måndags. Ville ju helst ha en V90 CC, kör XC70 idag, men den blev för dyr. Företaget har vissa grundkrav som vi INTE får välja bort. (AWD, automat, drag, VOC).

Så då fick det bli en V90 D4 AWD. Vi har 9 basbelopp (403 200;-) att köpa för exkl. vinterhjul samt ramavtal, 15% på bil och 12% på utrustning..
Levernas redan v.15 då jag lyckades få till en MY17 som redan var beställd men ändringsbar. MY18 skulle bli ca. 14 000;- dyrare brutto och ca 8 månaders leverans.

Min spec blev följande (efter rabatt):

V90 D4 AWD Business Advanced. 341 955;-
Electric Silver Metallic. 10 736;-
Teknikpaket Bus A 90. 13 112;-
Drag halvautomatiskt. 10 472;-
Klimatpaket Rattvärme. 7 832;-
Alu-hjul 5-ek 18" 7 920;-
Mörkt tonade rutor. 5 192;-
Volvo On-Call 4 312;-

TOT: 401 531;- exkl. vinterhjul.

Ingen dålig bil alls, men jmf. med min MY15 XC70 D4 Sport, så tappar jag ganska mkt. utrustning. Den är ju fullutrustad för samma peng.
Lyxproblem men Volvo som tjänstebil har ju blivit väldigt dyr om man vill ha utrustning.

Lånade en V90 D3 FWD Kinetic Business här om dagen och det är ju den som de flesta tjänsteförare får snegla på om man har 7,5 basbelopp t.ex.
Den var helt ok att köra (bättre än väntat) trots D3 och 6-stegad låda. Men fy så tråkig utrustning. Svart tygklädsel och svart plast överallt, ful och väldigt plottrigt och stökigt original instrument (går inte att rensa upp i skärmen heller). Saknar dimljus och dubbla avgasrör. Spelar väl ingen större roll men påverkar utseendet negativt tycker jag. Nu var den dessutom solid vit och skitigt vilket i mina ögon drar ner enormt också.
Som vardadgsbil från A till B funkar den säkert jättebra men som bilintresserad så fick jag gåshud av den. TACK! till min arbetsgivare som ändå håller en mycket bra nivå på basbelopp och rabatter. Volvo V90 har definitivt blivit mer premium, både utseende, kvalitet och PRIS!
#1143957
kez_style skrev:
Gorba skrev:Hej,

Någon som lyckats gå utanför sitt ramavtal? De handlare jag varit i kontakt med följer det strikt.


Bild
Vad är det för ramavtal du har? Volvo anställd?

Skickat från min E5823 via Tapatalk

Nej, det är genom företaget jag är anställd på. Varit i kontakt med 4-5 olika handlare men ingen släpper mer än 12%.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 56

Som exempel så, AC i sommarstugan, en vanlig[…]

Min gamla V70 höll på sådär[…]

Enligt Volvos chattsupport är där kä[…]

CarPlay i v70 2016

Frågan är. Hur påverkas denna n&a[…]