Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vardelos skrev:Damn, de va snabbt.
Jag uppdaterar min varje timme, men står fortfarande Byggd
Jag med, min order är inte ens låst ännu. :D
untitled.png
untitled.png (442.24 KiB) Visad 430 gånger
Beställd i början på Januari, får se om datumet stämmer :D

Blev en Volvo V90 D4 R-design med Klimatpaket VOC och teknikpaket.

La även Bla till 21" 5-dubbellekrad, mattsvart, Diamond Cut, Exteriört styling paket, Sensus Connect, Premium Sound BoW med 9" och lite annat.
fkullberg skrev:
untitled.png

La även Bla till 21" 5-dubbellekrad, mattsvart, Diamond Cut, Exteriört styling paket, Sensus Connect, Premium Sound BoW med 9" och lite annat.
Låter som en trevlig bil! :D men jag måste säga att detta med leveranstider är så sjukt konstigt. Du fick v15 och beställde i början av januari, jag beställde i slutet av oktober och fick v11.. :shock: :P
CuteLunatic skrev:
fkullberg skrev:
untitled.png

Låter som en trevlig bil! :D men jag måste säga att detta med leveranstider är så sjukt konstigt. Du fick v15 och beställde i början av januari, jag beställde i slutet av oktober och fick v11.. :shock: :P
Tror det kan bero på antingen speciella tillval man gjort (om Volvo har brist på just den komponenten), eller att handlaren har förbeställt bilar i syfte att kunna ändra i efterhand så kunderna får snabbare levtid :)
Ja, det här med "udda tillval" har varit på tapeten förr. Men det var väl främst när exempelvis XC90 var ny och vissa komponenter gick åt mer än vad man räknat med, vissa komponenter höll inte måttet och fick göras om = ytterligare fördröjningar etc etc. Finns nog egentligen alla möjliga anledningar till förseningar, att det är någon sorts priolista där handlare 1 har förtur framför handlare 2 tror jag ändå inte.

CuteLunatic: Just T8 har det väl nästan alltid varit lång leveranstid på för *90-serien?
grillchips skrev:Ja, det här med "udda tillval" har varit på tapeten förr. Men det var väl främst när exempelvis XC90 var ny och vissa komponenter gick åt mer än vad man räknat med, vissa komponenter höll inte måttet och fick göras om = ytterligare fördröjningar etc etc. Finns nog egentligen alla möjliga anledningar till förseningar, att det är någon sorts priolista där handlare 1 har förtur framför handlare 2 tror jag ändå inte.

CuteLunatic: Just T8 har det väl nästan alltid varit lång leveranstid på för *90-serien?
Har inte läst något om just det, men inte alls omöjligt :-)-)
grillchips skrev:Ja, det här med "udda tillval" har varit på tapeten förr. Men det var väl främst när exempelvis XC90 var ny och vissa komponenter gick åt mer än vad man räknat med, vissa komponenter höll inte måttet och fick göras om = ytterligare fördröjningar etc etc. Finns nog egentligen alla möjliga anledningar till förseningar, att det är någon sorts priolista där handlare 1 har förtur framför handlare 2 tror jag ändå inte.

Det var inte någon priolista jag menade :)

Utan en handlare går in och gör en beställning på låt säga en V90 T8a utan att ha någon köpare till den. Beställningen får då en levvecka.
När sen en köpare kommer in, kollar säljaren om den tidigare beställda bilen kan ändras till köparens önskemål. Kan den det, så får köparen den bilens plats i kön.
Kingcool skrev: Det var inte någon priolista jag menade :)

Utan en handlare går in och gör en beställning på låt säga en V90 T8a utan att ha någon köpare till den. Beställningen får då en levvecka.
När sen en köpare kommer in, kollar säljaren om den tidigare beställda bilen kan ändras till köparens önskemål. Kan den det, så får köparen den bilens plats i kön.
Nejdå, jag menade mer generellt. Det dyker upp mellan varven som teori och jag tror inte att det är så bara. :)
Däremot är det ju bekräftat att det är som du säger i övrigt. Men T8orna verkar generellt ta längre tid att bygga och har väl varit så redan från start upplever jag.
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 54

Semestern börjar idag så inatt rullar v[…]

Med lite redskap, viljan att lägga ut en del[…]

Stolsrygg knakar/ låter

Min stol är liknande, ”knirker” n[…]

Jag hade kollat gasspjället Sent from my 210[…]