Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av filippb
lochmann skrev:Jag undrar om du vet om detta med insynsskyddet är en allmän kompensation eller bara på ditt ex?
Fick tydligen också automatiskt insynsskydd utan att ha beställt det. Trodde först att det var trasigt eftersom jag inte förstod hur man skulle fixera det i stängt läge.

Min säljare nämnde aldrig något om det men det verkar alltså stämma i åtminstone 2 fall
av LexV90
filippb skrev:
lochmann skrev:Jag undrar om du vet om detta med insynsskyddet är en allmän kompensation eller bara på ditt ex?
Fick tydligen också automatiskt insynsskydd utan att ha beställt det. Trodde först att det var trasigt eftersom jag inte förstod hur man skulle fixera det i stängt läge.

Min säljare nämnde aldrig något om det men det verkar alltså stämma i åtminstone 2 fall
Nu när jag läser detta så inser jag att det nog är likadant på min Momentum. Jag har inte beställt till automatiskt insynsskydd och blev nog lika förvirrad som dig när jag försökte fästa det i stängt läge och det bara gled upp i skårorna.
Tänkte inte mer på det sen utan antog att det väl ingick som standard men så verkar det inte vara. Det går ju helt automatiskt mellan stängt läge och lastläge så det borde vara det de kallar automatiskt insynsskydd.
av ehp
tjabba, har beställt V90 T5 R- design, just nu lev tid vecka 6. "min Volvo" uppdateras dock väldigt sällan, kanske var 3 vecka. Har ni samma problem, jag trodde detta var en live uppdatering som skedde dagligen
Användarvisningsbild
av jcartel
Min har inte uppdaterats sen 26/10, ligger på v10.
Har även gjort ändringar via handlare som inte visas ännu. Blir ju lite orolig men Bilia säger att det är bekräftat från fabriken och då får man ju lita på det.
av ehp
Någon som vet vem man kan ta kontakt med för att "min Volvo" uppdaterad, senaste uppdatering jag har är från 20/10?
av troubleshooter
Själv så ser jag att antal veckor till leverans minskar varje vecka, jag har 20 veckor kvar till leverans och jag räknar nog inte tat det ska hända så mycket mer än att veckorna räknas ner på typ 15 veckor till... =)
av ehp
ser också att veckorna minskar, det uppdateras, men datumet för "aktuell information" uppdaterades... ändras inte. man kan ju undra vad som egentligen updateras??
av JohanGBG
Min senaste uppdatering var 2016-11-10, dvs 1 vecka sedan, Vad jag har märkt så brukar det uppdateras ungefär en gång i veckan för mig.
av matthh
Jag jobbar inte just med Volvo, men med många liknande system. Jag tycker inte ni ska ha fokus på datumet senast uppdaterad. Det betyder med all säkerhet att ingenting som påverkar din order har hänt och den preliminära planeringen ligger fast. Ditt datum kommer bara uppdateras vid ett fåtal händelser. Typ, vid definitiv planering, brist på någon utrustning som gör att den preliminära planeringen ändras.
Webbsidan och fabrikssystemet håller sig hyfsat uppdaterade hela tiden. Ny utrustning kan man ofta se bara någon timme efter att den är tillagd.
Så i detta systemet är no news - good news.
av Tjocken
Vad jag märkt när jag beställt mina bilar, är att alla tillägg efter en lagd order, syns först när sista datum för ändring har passerat. Alltså dagen efter sista dag för ändring. Men det kanske bara varit en slump för mig?
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
V60 CC svart list runt hjulhus

När jag kikar på bilder ser det ut som […]

EV[emoji[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[e[…]

Avskavda kablar ?

Hittade dessa avskavda kablar idag i motorrummet p[…]

Hej! Tänkte lägga ut en intressekoll p&a[…]