Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vad bör man kunna få för rabatt på en V90 d3e manuell Bussines Kinetic, vit, med klimatpaket och 18" vinterdäck. Priset på bygg din Volvo är 367 400 och jag fick priset 350 000.
Det är privatköp och bilen är ju rätt snålt utrustad. Rabatten blir alltså ungefär 4,75% mot bygg din Volvo.

Tack för hjälpen!
Det var lite snålt.. Kanske har dom låg marginal på V90. Jag har fått ca 8-10% rabatt när jag köpt. Första bilen jag köpte ny, en V70 D3 fick jag först ca 6% på. Tog in fler offerter och jämförelse lite mellan olika handlare och fick till sist ca 8%. På den bilen jag har nu fick jag 10%... Även på tillbehör.
smoookie skrev:
Derank skrev:Kommer du på en lösning att kunna använda ramavtal till privatköp får du gärna hojta till, har samma problem själv varje gång jag byter bil. Har 12% på Volvo och 17% på WV, men det är helt omöjligt att använda det till privatköp, säljarna på både Volvo och Berners har verkligen försökt men det går bara inte.
Får man fråga hur du får 17% på VW? :)
Vem var och hur de förhandlat fram den rabattsatsen har jag ingen aninge om.

Jag antar att det är alla bussarna vi mekar byter vart 5år som gör det. Men företaget har iaf 17% men det kan man inte använda sig av för ett privatköp.

Säljarna har verkligen försökt. Men det går bara inte.
ersj skrev:Vad bör man kunna få för rabatt på en V90 d3e manuell Bussines Kinetic, vit, med klimatpaket och 18" vinterdäck. Priset på bygg din Volvo är 367 400 och jag fick priset 350 000.
Det är privatköp och bilen är ju rätt snålt utrustad. Rabatten blir alltså ungefär 4,75% mot bygg din Volvo.

Tack för hjälpen!
Har fått pris från en handlare till nu (vi begär offert i bygg din bil). Affärsförslaget var på 3000kr över bygg din bil priset (0% rabatt alltså!) och min nuvarande bil skulle jag få ungefär 20000kr mindre för. Så handlaren jag var och pratade med tidigare i veckan bli mellanpriset 45 000 lägre fast jag tyckte rabatten var lite dålig. Ska och prata med handlaren som ligger i samma stad jag bor också.
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 56

Tack för tipset. Det här är VEA-mot[…]

Dolda Vinkeln...

För skojs skull så köpte jag mig e[…]

Det har inte sålts så många &aum[…]

Låg räckvidd Volvo ex30