Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kostade en del :-D
Köptes via däckline då de hade bäst pris med kampanj för montering också.
Köpte Michelin Primacy 5 104W XL för 7892kr
100kr i återvinningsavgift.
Montering och balansering 1000kr. Så totalt
8992kr
Sedan har Michelin en kampanj så får tillbaka 800kr i drivmedel så drar man bort det 8192kr.

Motiverade köpet med att Primacy 5 ska ha väldigt lång livslängd och frugan ville inte vi skulle snåla och jag kan ju hålla med då vi ska åka långt i sommar. Sen förhoppningsvis så kan bli billigare i längden men man vet aldrig :-)

Det jag är mest nöjd med är dimensionerna på däcken, känns verkligen när man kör att komforten är bättre och höjden på bilen är trevlig :-)
KalleJ skrev: tis 22 apr 2025, 13:49
Dejan195 skrev:Monterat på idag 235/55 R18 Michelin Primacy 5.
Tänkte att det är nog bäst att inte snåla nu när man har hela familjen med i bilen.

Kan också rekommendera 235/55 till vanliga V90.
Mycket skönare att köra än 245/45, enligt mig iaf. Tydligt bättre komfort. Sen vad mina Pirelli pzero inte mest komfortabla däcken men är nöjd med bytet :-)
Pzero är ju sport varianten, Pirelli Cinturato eller icke PZero är mer jämförbara med Primacy.
Vad kostade däcken? :D
Har haft Pirelli Cinturato på gamla V60 också de slet så snabbt så köper inte de igen :P

Tack för svar!! Skönt att veta att det […]

Hård Bromspedal

Problemet löstes genom att rensa hålet […]

Jo priset har stigit varje år, men är s[…]

Mjukvarustrul XC60 2026

Tack. Tro mig, jag har gått igenom instä[…]